Företagen visar upp lite samvete till slut

Ticnet, LiveNation och Fotbollförbundet anmäler svartabörsenhandlare (tungt ord) av biljetter, detta enligt en nyhetsflash på aftonbladets nätupplaga. Äntligen säger jag och syftar då till tidigare inlägg i denna blogg. Så länge dessa svindlare för härja fritt kommer vi aldrig tillrätta med detta problem.

Läste dessutom att SEB backar om sitt beslut om höjda löner för cheferna. Lustigt att det ska krävas en folkstorm för att de ska ta sitt ansvar. Nu återstår att se när de försöker trycka upp lönerna nästa gång, för lita på att de kommer att göra detta.

Även AMF pension har varit ute i blåsväder på grund av girighet de senaste dagarna, här var det också absurda ting i görningen. Bolagen går med förlust och pensionstagarna kan få lägre utbetalningar, då var det en klok idé att betala ut saftiga bonusar ansåg man. Tursamt då att det finns mediala röster som gör omvärlden uppmärksamma på detta så galenskaperna får ett slut!

I fallen med SEB och AMF är det i mina ögon en skymfning att kollektivanställda sänds ut i arbetslöshet medan chefer kan plocka ut rejäla bonusar. Hela samhället, även den rika eliten, måste ta sitt ansvar när ekonomin gungar betänkligt.

Nu ska jag halvsova på soffan och tänka ut mer saker jag är arg på

/F


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0