Vår värld är inte rättvis

Det är rätt absurt att läsa detta, när Sverige ligger i kris och människor kastas ut i arbetslöshet och osäkerhet. Hur kan en av våra stora banker agera så fruktansvärt taktlöst? Bakgrunden till den höjda pensionspengen ligger i att SEB tvingades ta bort bonussystemet och då istället valde att höja lönerna för ledningen, löner som redan innnan var svindlande höga. Jag finner en intressant fråga i det här, hur många av alla de som varslats från sina jobb har idag konton hos SEB? Tänk om dessa samtliga valde att dra tillbaka sina pengar och byta bank?  Visst att det rör sig om två skilda sektorer, men någonstans måste det finnas någon reson i detta. Känsla och taktik verkar saknas i vissa lägen, jag säger inte att det är fult att tjäna mer pengar än någon annan, men kanske är läge att tänka på omvärlden. I vanlig ordning struntar väl de högt uppsatta potentaterna fullständigt i vad gemene man (kvinna) nere på verkstadsgolvet anser och tjänar för stunden.

Wallenberg säger ju dock att totalsumman är sänkt, oj stackars lilla Vd Annika Falkengren som helt plötsligt "bara" tjänar nio miljoner kronor istället för sju med möjlighet att bli tolv. Frågan är hur hon ska klara sitt matkonto denna månad? Tyvärr lever vi en värld där en del av samhället har det ruskigt bra ställt och denna klubb för inbördes beundran fortsätter att sko varandra. För att citera en känd svensk komikers ena rollfgur "Jag tycker inte om det"

För övrig anser jag att anonyma kommentarer är löjliga, stå upp för er själva med antingen ett namn jag känner igen, en mailadress eller en webadress som kan härledas till er.

Återkommer senare idag med ett inlägg gällande biljettsläpp och aspekter på dessa.
/Freddie

Kommentarer
Postat av: Jojjo

Nä det hade vi inte..men tyckte att de stod upp rätt bra i nga matcher..:)

Nöjd över att vi gick till slutspel den här säsongen.:)

2009-03-13 @ 10:09:10
URL: http://bifjojjo.blogg.se/
Postat av: Emma

Kikade in här lite jag :)

2009-03-13 @ 10:14:03
URL: http://emmacandell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0