Sanslösa problem i en sanslös värld

De senaste dagarna har jag varit mer eller mindre upprörd, mest mer, över detta larv med att man inte ska få skoja med kvinnoroller kontra mansroller. Detta skrev jag om i ett uppskattat inlägg (här), har även hittat fler som bloggat om det uppkomna bland annat skriver en herre vid namn Ricky ett inlägg som är bra i frågan, det skrämmer mig dock att hon som anmält sidan, ger sig i kast med ett försök att argumentera utan att på något sätt visa framsteg. Hennes kommentar på mitt inlägg ovan visar att hon vill förbjuda människor att skämta om vissa saker, men snälla någon ska man sluta skämta om något så fort det inte passar någon? Har någonstans läst en bra liknelse vid maskinens låt "Alla som inte dansar är våldtäktsmän."  om jag nu skulle tänka som dig skulle jag, som konsekvent försöker undvika dansgolv, blivit vansinnig och gjort en anmälan mot dem. Gjorde jag nu en anmälan mot detta, nej jag log och gick vidare utan att bry mig, prova att vara öppen för andras humor viljor.

När vi ändå är inne på ämnet i-landsproblem måste jag dryfta två saker jag passerade förbi på mitt jobb idag. Det ena var att en dörrstängare inte stängde dörren helt alla gånger på dagen. För er som är inkompetenta i ämnet kan jag upplysa om att en dörrstängare är en sådan där arm som sitter förankrat i väggen och i dörren, som ser till att dörren den sitter på inte förblir öppen, hoppas jag förklarat det väl så att alla förstår. Denna lilla manick måste väl ändå höra till kategorin onödiga uppfinningar sett ur ett världsligt problem, jag menar det måste ju vara hemsk jobbigt för kontorsnissarna på det här kontoret att stänga dörren efter sig? Likaså som det måste vara grymt jobbigt för alla andra som passerar dörrar att faktiskt stänga dörren efter sig, jag menar hur många bostäder är idag utrustade med dörrstängare? Inte är min det iallafall.

Nästa lilla iakttagelse jag gjorde var när jag kom ut från en hyresgäst där jag gjort ett jobb, i parkeringsrutan framför min firmabil hade någon parkerat sin cykel. "Jaha" tänker väl några av er nu och funderar på om jag menar en motorcykel, men för att då stilla er nyfikenhet kan jag helt enkelt avslöja att det var en helt vanlig cykel med pedaler och så som hade parkerats i rutan där man ska parkera en bil. Hur tänkte cyklisten då är min tanke, antingen var det en lat människa som inte orkade ställa cykeln på cykelparkeringen femtio meter bort, eller en cyklist som drabbats av hybris och faktiskt trodde att det var en stor och mäktig HD (Harley Davidson) som skulle parkeras alternativt en komiskt sinnad människa som vill skoja till det med oss bilister i staden. Jag gissar på det första alternativet, men det tredje vore lite roligt, även om det kanske inte är tillåtet att skämta om det heller?

Något som är av mer allvarlig art är dessa förbannade puckon som ser till att det finns glasrester i mat! Även där slår mig tanken om hur fan de tänkte då? Kan ni se det här framför er, det sitter en bunt människor och funderar på hur man ska göra för att färre människor ska köpa köttvaror och därför minska antalet dödade djur i fabriker. Då kommer man på den kloka idén att "JA vi förstör en massa kött så folk som redan köpt kött slänger det köttet och köper nytt kött". Detta är fel väg att gå för att stötta djurens rätt, att det är fel väg att gå delas även av andra.

Eller det kanske är så att de tycker att det är på skoj och att jag borde acceptera deras humor? Vad vet jag, tråkigt är det iallafall.

Angående "ploppet" ber jag att få återkomma inom en snar framtid. Ikväll ska det minsann ses på fotboll, på tal om världsliga händelser. Villareal - Arsenal och det handlar då om Champions Leaguefotboll.

Hörs senare
/F

Kommentarer
Postat av: Haggan

Gammal är jag;-) enligt viss person men det skiter jag i. Vad fan man måste ju få skoja om kvinno o mansrollerna. Vi lever ju för fan i 2000 talet inte 1700 talet.

Tack vare idioterna eller idioten som lägger glas i mat har jag fått sluta göra kycklingrätter :-( fan säger jag bara!!!

2009-04-07 @ 19:27:27
Postat av: Amandha

Döms det fortfarande något eller är säsongen slut??:)

2009-04-07 @ 23:36:28
URL: http://amandhadahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0