Leader of men

Nu börjar ni med all säkerhet fundera över vad den här titeln har med mig att göra. Svaret är kort och koncist INGENTING, men det handlar inte om mig även om jag är det nav kring vilket jorden snurrar. Eller nej det är inte heller sant antar jag. Däremot handlar det om en riktig hjälte och en äkta ledare, jag skriver om Mats Sundin som tilldelats "Mark Messier leadership award". Denna utmärkelse går till den som varit ett föredöme på och utanför rinken. Läs själva artikeln via denna länk http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/nhl/article2556215.ab. Sen är ju Sudden min drömvärvning till Djurgården, hoppas att han kommer hem snart.

Idag har vi jobbat rätt bra med vår uppsats, jag och Anton vinglade in på Bibblan omkring 9.20 imorse och jag åkte hem först 18.30. Vi fick till rätt mycket material idag, imorgon är vi så jävla illa tvungna att sy ihop skiten då det ska vara inskickat klockan 12 på fredag. Jag är som alltid optimist och tror på oss inom gruppen. Bara inte brandlarmet går så vi måste trösta Anton så kommer allt gå bra tror jag.

Efter avslutade studier för dagen for jag hem, bytte om och for ut till Vidingsjö, där vi skulle springa litegrann med domarna. För min del höll det inte ens 1500 meter innan det gjorde alltför ont i vaden, när jag kom hem fick jag se att jag har fått ett blåmärke på insidan av hälen. Blev att promenera lite haltande hem därifrån, men jag hoppas få ordning på foten snart. Vill vara hel och kunna få en ordentlig försäsong så jag är hel och kry när säsongen drar igång.

Min senaste titel var Church of noise som är en låt av Therapy, detta visste bara en av mina läsare. Nu reagerar ni eftersom två stycken har lämnat svar, men TNE har erkänt att han inte visste och googlade fram svaret. Nu är det faktiskt fullt tillåtet att googla i den här tävlingen så jag fick lotta mellan TNE och Hanna. Denna lottning gick till som så att mina två bästa syrsor spelade tennis mot varandra på centrecourten här i Linköping, matchen spelades på grus vilket passar dem båda utmärkt. Det blev en rafflande fem-setare där Hannas syrsa till slut drog det längsta strået. Vi på redaktionen gratulerar Hanna som tog sin första inteckning i tävlingen och blev deltagare nummer 19 att komma med.

Ni hälsas alla välkomna att delta i tävlingen, gissa vilken grupp som gjort med samma namn som titeln på inlägget.
Titta gärna till tabellen jag lagt upp här -> http://sonstorpsik.blogg.se underbar syn för oss som följer SIK.

Ha en bra natt och en ännu bättre dag
/Freddie

Kommentarer
Postat av: TNE

Leader of men är en låt av Nickelback, inte ett band som jag är särskilt stor på, men dom funkar i krigstider så att säga. Låtjäveln ligger på skivan The State från 2000, och jag misstänker att den handlar om Gud, eftersom jag har för mig att Nickelback är en del av the Christian rock scene...

2008-05-28 @ 23:55:42
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com
Postat av: anton

nickelback

2008-05-29 @ 07:46:47
Postat av: Hanna

YÄY! Vad glad jag blir :-) Fast jag erkänner...jag googlade också :S

2008-05-29 @ 08:19:50
URL: http://hannapanna.rules.it

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0