At my most beautiful

Mina kära läsare, nu undrar ni väl vad den här titeln har med någonting att göra? Det är så ruskigt enkelt att jag är en av världens snyggaste män, därav denna titel. I övrigt har veckan varit bra, som Hans af Klas skulle uttrycka sig. Den avslutade med  med en liten fotbollsmatch igår. vi spelade mot Vånga och jag fick snällt spela 90 minuter. Okej att jag är snygg, men jag är antingen för gammal eller för dåligt tränad för 90 minuter just nu. Lyckades dessutom förvilla en motståndare till att tro att min fotled var en boll, detta då han tåfjuttade nämnda fotled i matchinledningen. Under matchen kände jag inte mycket men idag är foten svullen och värkande, men det som inte dödar det härdar. Matchreferat finns att läsa på http://sonstorpsik.blogg.se/ där jag skriver om den mycket underbara klubbens framfart på planerna.


För närvarande sitter jag på Café Galejan, Linköpings stadsbibilioteks fik, tillsammans med Anton och Cecilia. Cecilia sitter och propagerar för mer arbete medan Anton och jag mest sitter och kollar efter snygga tjejer och bedriver humor. Vi träffades strax efter 8.00 för att sammanställa vår uppsats, vi skulle skicka in den under förmiddagen till vår handledare inför morgondagens handledning. Vi hade bokat ett studierum mellan 8 och 10 och hade därför en viss tidspress att producera. Strax innan klockan 9 gick brandlarmet på biblioteket och vi fick snabbt lämna lokalen. Anton, som mumlade något om att han hade varit närvarande när Biblioteket brann ner för en massa år sedan, blev skärrad av den uppkomna situationen och grät likt en liten flicka så jag och Cecilia fick trösta honom.

Ikväll ska jag ut och springa lite med min domarkollegor om nu foten accepterar detta vill säga. Annars får man väl bänka sig och se på fotbollslandskampen istället, men det går att stå ut med det också. Resten av veckan är det uppsatsande som gäller, inte världens roligaste syssla men det ska utföras.

Senaste titeln var Kungen av kosmos och det är en låt signerad av Thomas Di Leva. Den enda av mina läsare som visade den kunskapen var TNE som därför vinner etappen helt utan lottning. TNE kliver med detta upp på 4 poäng i sammandraget och en delad femteplats. Glömde i senaste inlägget upplysa om hur Anton ligger till i tabellen något som han tårögt påpekat för mig, förlåt Anton du har 8 poäng och leder tabellen för närvarande.

Nu ska vi nog försöka arbeta litegrann och därför tvingas jag avbryta detta skrivande, men återkom snart igen mina kära supportrar och läs mina (o)kloka funderingar om livet.
/Freddie


Kommentarer
Postat av: Mentorn

REM

2008-05-26 @ 12:15:15
Postat av: TNE

At my most beautiful är en R.E.M-låt, som jag inte hört men jag är grym på att googla shit. R.E.M är för övrigt ganska bra för att vara veganer och miljökämpar. Nu ska vi se om jag fortfarande står oemotsagd under detta inlägg också, och därmed fastställer min totala dominans av flocken.

2008-05-26 @ 14:59:04
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com
Postat av: anton

R.E.M.

2008-05-26 @ 15:23:52
Postat av: Svenanette

i sow this site while i was looking for a site with uesful information it really helped me. nice job you are doing please keep it on.

2009-06-30 @ 08:04:18
URL: http://svenanette.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0