Alla vägar har sitt pris

Det är väl en sanning i sig, vad man är gör får man försöka något som pris för det man gör. Sen är väl frågan om det är värt konsekvenserna. Klart är i alla fall att man ska ta konsekvenserna av sitt eget handlande. Hade tänkt ha Imperiets gamla klassiker "jag är en idiot" som titel, men då jag haft den som personligt meddelande på MSN de senaste dagarna skulle det bli alldeles för lätt. Det där med konsekvenser är aktuellt, jag glömde anmäla mig till min tenta på fredag. En del av mina vänner tror att jag kan få skriva den ändå, men då har jag ju inte fått någon lärdom av det hela. Jag blir så arg när folk inte behöver ta konsekvenserna av sitt eget handlande, gör man ett fel ska man stå för dem och betala priset. Gör man inte det lär man sig inte av det. Får man inte ont av att köra huvudet in i väggen lär man ju gladeligen göra om det!

Grattis till Buttis (ej bloggskrivande), som lyckades med bedriften att veta att det var Pantera som släppt låten "A new level". Ett stort jävla "anti-grattis" får ´jag väl dela ut till Figge som lyckades med bedriften att gissa på Orup. Förr i tider kunde man bli inspärrad om man visade upp såna okunskaper. Det är dock så att det är svårt att hålla koll på riktig musik, när man är både "årets Ciderdrickare och Snål-länning" tycker dock att du ska skärpa dig och hålla lite höjd.

Helgen var sådär ärligt talat. Skulle ha dömt fredag, lördag och söndag, men på grund av en efterhängsen förkylning fick jag lämna återbud till fredagens och lördagens match. Fredagen spenderade jag i min soffa och glodde mest, förutom ett litet varv i diskhon. Lördagen började med frukost, sedan plockade jag lite hemma och dammsög, hör och häpna. Sedan kom några vänner förbi och vi satte oss framför TV-apparaten för en sportlördag. Vi började med Arsenal - Birmingham som tyvärr slutade 1-1. Birmingham spelade tight försvarsspel. Efter denna snöpliga poängförlust visade Canal+ (reklam) Manchester USA, förlåt UTD menar jag ju, och deras motståndare Newcastle. Tyvärr vann Man USA den matchen helt rättvist, de anfördes av Christiano Ronaldo som i mitt tycke borde satsa på Innebandy där det är mera tillhörande med stajlade frisyrer, papiljotter och smink. Nog om detta.
Efter fotbollen var det hockey som gällde, först såg vi slutet på Färjestad mot HV. Efter detta gick mina vänner hemåt och jag satt ensam kvar och kollade Los Angeles mot Dallas.

Söndagen hade jag match i Finspång, juniorer - need we say more. Oskarshamn vann med 0-7 och Finspång var aldrig ens nära. Min egen insats var nog helt okej skulle jag vilja säga. Det finns dock inte mycket mer att säga om den matchen.

Idag borde jag plugga inför tentan som jag inte ska skriva, men jag har inte kommit igång ännu. Antar att det blir nattläsning, det är rätt bra det med. Jag är bra på att arbeta nattetid, kul att man är bra på något. Något jag inte är bra på är hanteringen av kvinnor. Det blir fel hur jag än gör, och så även denna gång igen. Nu skiter jag i det hela och lägger bollen hos motparten. Vill hon prata med mig får hon ringa till mig, själv ska jag bara vara en slusk och hänga i mig soffa, dricka sprit, spela gitarr, mobba PB&J, bli mobbad av PB&J, umgås med vänner, döma ishockey och självklart skriva blogg.

Av en händelse sprang jag över en dikt i ett block i bokhyllan, antar att jag skrev den under lågperioden senast. Och mina vana trogen så vill jag självklart dela med mig av mina alster så att här kommer den:


He's blown to pieces, a hole in his heart.

He's trying find home in a world that's so dark.

Everywhere he turns, all people turn their head.

Can't see the meaning he might as well be dead.


Every pulse means pain, every smile is fake.

He wouldn't have gambled if he knew the stake.

Crushed by a punch, which he thought would be lame.

Still not prepared the pain stays the same.


He cries out in agony, nobody cares.

Nobody listens and everyone stares.

His world has turned, beyond all recognition.

His only friend is a box of ammunition.


Living's not easy; it's all filled with pain.

You try really hard but still there's no gain.

Tomorrow's the day, when it's all going to change.

Keep dreaming old friend it'll still feel strange.

Sådär ja nu var dagens läsning över och du hälsas välkommen åter när nästa inlägg publiceras.
Du ska självklart ha ett stort tack för att du läser detta och uppmanas sprida adressen till dina vänner.

/Freddie


Kommentarer
Postat av: Mentorn

Jag blev ju nyfiken på din litterära ådra, och snubblade in här =)

Låten måste ju vara Lars Winnerbäck från albumet Risajkling..eller?

2008-01-14 @ 15:37:46
Postat av: Anonym

jag gissar påLars winnerbäck och skivan Risajkling. men eftersom någon gissat före lär jagju inte vinna ;) röstade faktiskt påförra men det försvann :'(

2008-01-14 @ 22:15:05
Postat av: Madelene

det är något fel. mitt namn vägrar att komma med! det var jagsom skrev det senastebara så du vet

2008-01-14 @ 22:16:31
URL: http://tamagucci.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0