LSD, någon?

Ja det kanske vore en idé just nu för att få livet lite udda och lite action i det hela!

föregående låttitel var en låt av The Cardigans som släppte den låten 1994 på skivan Emmerdale. Rätt gissning på titeln hade Maddis, (tamagucci.blogg.se), en gammal vän från Finspång. Vill även rikta ett "plus-i-kanten" till Pernilla som gissade på Anastacia som förvisso också gjort en låt med den titeln, men eftersom jag gillar The Cardigans mycket mycket mer än larviga Anastacia så blev det inte rätt! Bättre lycka nästa gång, tack för att du gissade denna gången. I min blogg är det mina regler som gäller! Alla eventuella tvister gällande regler avgörs av mig, och jag är självklart mutbar!

Tycker även att fler kan gissa, även om det redan står en gissning så kan man ju gissa på något annat eller på samma. Om fler personer har gissat på samma så får jag väl lotta ut vem som vinner!

För närvarande ser topp-5 ut enligt följande på er som har gissat. Den som ligger i topp vid slutet av 2008 vinner en låda vin. Självklart under förutsättning att man har åldern inne att dricka alkoholhaltiga drycker!

Placering

Namn

Antal

1

Terror-tess

3

2

Linda P

2

3

Ida C

2

4

Maddis

1

5

Nisse-Chips

1


Inatt kände jag mig sjuker och hade feber, så jag tog en lugn dag igår och risken är stor att jag är frisk nu igen!
så gårdagen var halvsovandes, men jag lyckades iallafall plugga litegrann och se på fotboll också. Idag är det studier som gäller! Jag har en tenta som väntar om en vecka typ, en tenta som säkerligen kommer kuggas.

I helgen ska jag döma hockey är tanken om jag frisknar till. När jag har kuggat min nästkommande tenta ska jag lura hem Ida på lite vin och så ska vi författa Marcuseev.

Jag såg att vissa hade "årets-listor" och tänkte att det kan jag med! Jag vet att jag är sent ute, men längre eftertanke ger mera rättsäker lista!


Årets...

Tenta - "Tväs 1" jag fick ju trots allt VG på den.

Mest irriterande - Blogg.se som inte ville låta mig logga in.

Psykolog - PB&J, för att ha stått ut med mig många timmar i luren.

Kursbok - Anna Sparrmans: Barns visuella kulturer, Läs boken så förstår ni hemskheten.
Ciderdrickare - Figge, Ja "karln" dricker inte öl, hallå kärring!

Kursansvarige - Anders "powerpoint" Narbrink. För alla sina powerpoints samt brist på kommunikation
Fylla - SOF-fredagen, när jag vurpade på cykel, tack till Statistikerna som hjälpte mig.

Fest - När LHC förlorade hockeyguldet. Motivering överflödig. hehehehehe

Klädesplagg - Mina Foppatofflor. För att de är sköna och retar många!
Låt - "Någon gång måste du bli själv" av och med Säkert! Kännetecknade hur jag kände en lång tid av året.

Snål-länning - Figge, Han besannar alla fördomar
Goda gärning - lekte psykolog åt en studiekollega.
TV-serie - 2½ men, helt underbar komedi.

Konsert - Parksommar, Gamleby. Säkert! och Moneybrother i en underbar konsert.

FOUL:are - Ida! För att hon är LIUs roligaste Fadderist som jag känner.
Terrorist - Achmed som kan beskådas här nedanför sjungandes julsånger.



Den där är lite rolig, men nu ska jag försöka plugga litegrann.
Tack för att du har läst min vän
/Fredrik.

Kommentarer
Postat av: Frida

Kent har skrivit den låten ^^ från skivan Tillbaka till Samtiden

2008-01-10 @ 12:23:49
URL: http://frullaaan.blogg.se
Postat av: Ida

Jag håller med Frida, låten är från Kent, albumet Tillbaka till Samtiden.

2008-01-10 @ 13:57:58
Postat av: Ida

Jag hinner aldrig gissa nu för tiden.. Men Fredrik?? varför lotta om fler gissar rätt? är inte det orättvist mot den stackaren som gissar först?

Eftersom jag me kommer kugga så kommer jag gladeligen på vin för Marcuseeveskrivande!

2008-01-10 @ 20:24:19
URL: http://blogg.alltomhundar.com/kezo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0