Vardagsnoteringar

Såhär på semesterns sluttamp tog jag mig idag en sväng nere i City, ja det är faktiskt sant, det finns faktiskt nåt som kallas city här i stadsdelen Linköping Norra. Anledningen till utflykten var att jag fick en invit från min jobbarkompis om en lunch nere på konserthuset, vilket jag inte gärna tackade nej till. Efter detta gick jag en sväng i det som omnämns som city, men då min shoppinglusta är någonstans under noll på skalan gick jag istället och satte mig på Espresso House och avnjöt en kopp samtidigt som jag läste lite. Han även ett litet besök på stadens bibliotek innan jag åter vandrade hemåt i eftermiddagssolens sken.

And there you have it, jag har helt plötsligt skrivit ett blondinstycke, förvisso med ett litterärt avslut. Nästan lite stolt över mig själv sådär, men vad gör man inte för att förarga min gamle antagonist TNE. TNE hävdar att han har fått börja arbeta vilket jag skarpt måste tvivla över. 

Tvivel kan också höjas kring en annan sak just nu, jag tänker på det här du läser nu. Jag vet att jag har varit inne på detta spår tidigare, men det känns mer aktuellt på nåt sätt helt plötsligt. Frågan är bara i vilken form jag ska arbeta, vilka plattformar som ska nyttjas och om, och isåfall med vem/vilka det ska allieras. Mycket viktiga frågor dock för mig själv just nu, fick en sån satans skön idé i mitt huvud idag där jag strosade runt bland böcker, ungjävlar och annat överblivit material på biblioteket. Tyvärr är väl denna idé totalt omöjlig att genomföra varför jag gör bäst i att lägga ner den, men tänk om det skulle gå...

Måste slå ett slag för min vän Virres blogg också, alla som riktar en känga, pik eller knytnäve mot raggarn måste berömmas. Ni finner hennes livsformuleringar på följande länk: http://tomglas.blogg.se/

För att citera en pop-idol från Sveriges baksida: "Jag behöver en smäll på käften för att komma i rät balans". I Göteborg bor det förresten någon speciell, eller ja hon bor inte på det gruppboende för utvecklingsstörda fiskare som kallas Göteborg utan i en förort.

Nu har jag förhoppningsvis väckt en del tankar hos er, mina harhjärtade läsare och läsarinnor. Ni borde samtliga donera era fyra nästkommande årsinkomster till mig helt utan krav på motprestationer. 

För övrigt anser jag att TNE bör förgöras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0