Och fredagen närmade sig med samma fart som en riktig rökare...

Har ni funderat på det där med tidens gång? Då menar jag alltså hur fort det egentligen går, veckorna springer bara förbi och det känns som att jag inte hinner någonting. Kanske är det så det ska vara att livet skall gå i 180, men lite trist ibland att det bara drar iväg. Har hunnit träna efter jobbet, men det är också allt. Körde ånyo ett pass ikväll och kroppen känns bra sånär som på att fötterna bråkar, men ingen risk att man ska få känna sig helt okej nån gång antar jag väl.


Annars sitter jag och tittar på en del hockey, då det är VM i Tyskland just nu om någon hade missat det. Just nu, Ryssland - Kanada vilket är en bra match med känslor intensitet och publikfriande hockey. Ska direkt erkänna att jag inte tittade på Sverige mot Danmark av den enkla anledningen att jag har svårt att se matcher där Sverige verkligen bara SKA vinna. Även om det är kvartsfinal så känns det lite som att det är första gruppspelet och match mot Italien, Frankrike eller något annat påhittat hockeyland. Nu får vi möta Tjeckien i kvartsfinal vilket gör att lördagen kommer att bli aningen produktivitetslös, finns det ordet? Två semifinaler i hockey-vm och sedan en av årets höjdpunkter, nämligen Champions League-finalen.


Annars är det väder på gång igen och dagen har varit sanslöst varm, men man ska väl inte klaga. Efter den vintern vi fick utstå är det inte mer än rätt att vi får en bra sommar, vilket den norska motsvarigheten till SMHI lovar. Frågan är varför vi skulle vilja lita på ett gäng norrmän dock?


Min bojkott av sociala medier är inne på sin fjärde dag, det känns rätt okej faktiskt. Frågan är hur det ska bli i helgen om det skulle bli en segdragen helg, men det får framtiden utvisa. Förmodligen inte alltför många som saknar mig, men det var väntat. Det passar en eremitisk byfåne som mig.


Nu ska jag återigen sätta mig och avnjuta hockeyn och fundera ut ondskefulla planer för hur jag ska sätta min värsta fiende ur spel.


/F

Kommentarer
Postat av: Haggan

Det finns visst folk som säkert saknar dej

2010-05-20 @ 22:29:20
Postat av: TNE

Din värsta fiende här. Din bojkott är jobbig, jag har ingen att irritera...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0