Sexuell handel

Hittade en artikel på Aftonbladets nätupplaga, som förkunnar att var sjätte svensk man (16 %) har köpt sex. Som djupgrävande murvel börjar jag ju då fundera på hur frågan är ställd? Det enda som nämns om undersökningen i artikeln är, att det är anonyma svar och det är inte troligt att man svarar oärligt då. Tycker det där med statistik är sådär ärligt talat, allting handlar om hur frågan är ställd, samt hur de som sammanställer väljer att vinkla.

Tänk er om frågan är ställd såhär: Har du någonting haft sex med en person efter att denna mottagit någon gåva från dig? Då är nog talet mycket högre än 16 procent, eftersom det är vanligt att man på krogen bjuder varandra på drinkar och sedan går hem och juffsar runt i säng. Och hur många årsdagar har inte slutat med sexuella akter, efter att det har skett överlämnande av blommor och presenter?
Frågan kanske är: Har du betalat för sex? Tänk då om det är antal mindre begåvade män som svarat på enkäten som genast tänker, ja men sex öl har jag ju betalat för. Eller någon bitter man som anser att han i sitt äktenskap måste komma med presenter för att få krypa på och anser sig därigenom köpa sex?

Varför presenteras ingen statistik på hur många kvinnor som har köpt sex? Ska det hållas på med jämställdhet anser jag att kvinnornas sexmissbruk ska framhävas lika mycket som männens!

Sedan vill jag använda en moralfråga som Christer i P3 kör i sitt moraltest. Finns det något som ett moraliskt riktigt sexköp?


/F



Media: AB



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0