Give me a reason

Midsommarafton, sill, nubbe, färskpotatis, goda vänner, fest. Känns beskrivningen igen? Jag känner igen den, jag har hört talas om hur midsommar firas i flera år. Hur firar du din midsommar? Du är ju ändå här och läser, dela med dig av dina tankar är du snäll.

Min midsommar firas i föräldrahemmet, dock utan föräldrar, men med en katt, min laptop, min gitarr och ett anteckningsblock. Min vana trogen bojkottar jag dessa så kallade storhelger och genomför ännu en i min ensamhet. Jag funderade på det här med facebook, twitter och bloggar, det kallas ju allmänt för sociala medier. Skulle det vara fel att kalla midsommar för en social helg? Begreppet social helg är då en helg där man träffar släkt, familj och/eller vänner, lite så som julafton, nyårsafton, midsommar. Det finns säkert fler helger som är lämpliga att lägga in under begeppet sociala helger, undrar om jag är först med den här tanken. Kanske skulle ta patent på begreppet, bli rik på allas användning av det.

Men allvarligt, det är ett gäng som läser mig nu och ingen kommenterar det minsta lilla. Om ni inte tycker er förstå min tankegång eller anser att det är för djupt eller ytligt för er, fråga då vad jag menar jag vill att alla som läser det här ska vara med på tanken bakom och syftet med texten. Med hjälp av kommunikation kan vi utveckla varandra!

Nu ska jag fortsätta min alternativa midsommar.

/F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0