Söndag igen, hur ofta kan det vara söndag egentligen?

Det är lustigt det där med söndagars frekventa återkommande, de känns på något sätt mer frekventa än andra veckodagar. Givetvis är det ju inte så att det är söndag oftare än lördag, det bara känns så. Det här med veckodagar och ledighet är annars är väldigt orättvis sak alltså. Varför jobbar vi fem dagar och är lediga två? Jag vet att det finns folk som jobbar på schema där det inte finns nåt som heter helg i ordentlig mening, men nu vill jag belysa en sak utifrån mitt perspektiv med ett "normalt" arbete. Jag kan få en del pikar för det där sista. Alltså veckan har sju dagar, sju är ju inte jämnt delbart med två, men inte fan delar man det i storlekarna fem och två?

Jag kan tycka att fördelningen fyra-tre är mer rättvisande. Tre dagars helg och fyra dagars arbete skulle kännas bättre och då skulle man helt plötsligt ha två stycken "lördagar" i veckan vilket skulle ge ett mentalt övertag för "lördagarna" mot söndagen. Med tanke på hur många människor som lider av söndagsångest kan det ses som ett folkhälsoprojekt att ge arbetarna en ledig dag till i veckan. Jag tror att man genast skulle få en minskad söndagsångest eftersom man har haft två stycken lördagar och vila upp sig fullt på innan söndagens laddning mot arbetsdag.

Detta är en reform som våra politiker bör fundera på att utarbeta till fullo.
Jag kan ta åt mig äran när det är genomfört och klart.

Nu ska jag filosofera fram ett sätt där jag får TNE utmålad som århundradets sämsta människa.

/F


Kommentarer
Postat av: TNE

det är skitlätt att få mig att bli århundradets sämsta människa. för några inlägg sen diskuterades världens förintelse. ge mig tillgång till massförstörelsevapen så är båda sakerna kirrat.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0