Roadtrip deluxe

Precis hemkommen från en liten roadtrip till Skara. Det var Stochampionatshelgen vilket innebar pilsner och travtittande. Inte för att jag på något sätt är intresserad av trav, men kul att se hur det går till på riktigt och alltid kul att träffa gamla polare. Efter jobbet i fredags satte jag i mig i bilen för en tre timmar lång bilfärd, väl framme i Skara for jag direkt till Axevalla travbana för att samtala med grabbarna. Efter travet installerade vi oss hemma hos Buttis, käkade mat och stack iväg på fest. Det slutade med nattklubbsbesök och en sen natt, dock blev vi inte bjudna på nattamat vilket vi ansåg vara snålt.

Lördagen blev en lång travdag där vi for ut till banan strax efter lunch. Spelandet började bra med vinst i första loppet, det blev dock den enda vinsten jag fick ihop under helgen. Buttis och en herre till utnämnde sig själva till kunniga och lämnade in ett system som vi delade på, men det sprack redan i första loppet. Det blev fest igår med på samma nattklubb som hela Skara verkade ha förvillat sig till. Skara är väldigt liknande en annan håla som jag är väldigt bekant med på tal om inget.

Efter mycket om och men slutade det med att jag sov på en soffa inatt och nu är jag groteskt trött och kommer slå ihop tidigt ikväll. Inget kul väder att köra hemåt i idag heller, sikten låg under 100 meter på motorvägen och regn och dimma kantade vår väg.

Nu inväntan på mat och sedan slå ihop va?

/F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0