Hur de politiska företrädarna för en gångs skull höll ihop.

Det där med medias enorma fokus kring personer och deras privatliv är en fråga värd att diskuteras. Vår Arbetsmarknadsminister Sven-Otto Littorin har idag avgått, på grund av privata orsaker. Intressant att läsa hur företrädare på båda sidor blockgränsen enas om att det Littorin utsatts för är fel, för det är fel. Någonstans måste även kvällstidningarna inse att det finns en privat sfär som de måste respektera. En reporter har ringt och pratat med Littorins dotter, då måste jag fråga mig den gamla vanliga frågan som dyker upp här. Hur i helvete tänkte de då? Jag har full förståelse för att reportrar vill veta vad Littorin tycker, tänker och gör, till en viss gräns givetvis. Jag som röstande medborgare, och jag hoppas att alla med rösträtt tänker rösta, har också en intresse i vad Littorin och de andra politikerna gör, tycker och tänker, till en viss gräns.

Varför ska vi få veta vad hans fru heter, hur många barn de har, vad barnen heter, vad deras husdjur heter och gillar att tugga på? Vart finns privatlivet för de offentliga människorna? Det händer att jag ser kända människor på stan, med tanke på att jag bor i Norrköping är det inte jätteofta eller jättekända människor, och då brukar jag tänka att det är kul att de också har ett normalt läge i sina liv. Detta måste de få ha kan jag tycka, jag vet de som gärna går fram till kändisar och pratar med dem om de ser dem på stan. Varför då undrar jag? Det är inte så att man känner varandra, då borde väl "kändisen" få vara ifred?

Vår kära kvällspress har för länge sedan tappat mitt förtroende som nyhetsförmedlare, och jag väljer att se dem som skvallerpress i samma kategori som Se&Hör. Skäms på er som inte kan respektera folks privatliv. Avgå alla ansvariga utgivare. 

/F

Media: AB, AB, AB, Expressen, Expressen, Expressen

Kommentarer
Postat av: Jah Hollis

Om en enstaka person inom en yrkeskår gör ett övertramp, ska då hela denna yrkeskår rullas i tjära och fjädrar?

Är alla politiker fuskare för att några är det?

Att skylla på "media" (utan att specifikt peka ut någon eller några) brukar vara ett enkelt sätt för politiker att ta bakvägen ut i ett krångligt läge. Littorin har inte utsatts för något "drev" utan tar till detta enkla trick för att dra sig ur spelet och dessutom få allas sympati.

Det ligger nog mer bakom hans avgång än vad han vill berätta.

2010-07-08 @ 13:59:39
URL: http://jahhollis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0