Klassresan...

Nej mina vänner, jag har inte varit ute med en skolklass på klassresa. Det handlar mer om det där med klassresor i samhällsklasserna. Jag vill dessutom varna för att det kommer vara en del lösryckta refenser med inte alltför säkerställd bakgrund. Något som i folkmun kallas för hörsägen.

Jag har bakom mig två år av studier på universitet, vilket säkert är svårt att tro. Vid något tillfälle under dessa två år vill jag minnas att vi diskuterade klasstillhörigheter i samhället. Framförallt behandlas hur svårt det är att byta klass från den man en gång tillhört. Är det inte likadant med umgängeskretsar egentligen?

Om man vid ett tillfälle kommer ifrån ett par vänner och hittar nya, är risken väldigt stor att man inte är välkommen i den nya efter ett tag. Om man då inte delar synsätt på livet med en ursprungliga gruppen hamnar man i en sorts ingenmansland. Därför att man inte känner sig bekväm i ena lägret och inte välkommen i det andra lägret?

Svåra frågor såhär en måndag, den som sittetr inne med svaren på livets gåta om hur man ska leva kan gärna höra av sig.

/F

Kommentarer
Postat av: TNE

lösningen på livets gåta heter: skjut dig själv och skit på andra!

2010-01-11 @ 21:44:17
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0