En liten teaser såhär på lördagsförmiddagen.

Eftersom ni trogna tävlare säkert kommer skutta in under morgonen för att kolla frågan tänkte jag hålla er på halster en lite stund till. I eftermiddag tänkte jag skriva nästa deltävling och utdela poäng. Se om Ida har turen på sin sida igen, men någon gång måste väl någon annan vinna. Titelförsvararen TNE borde komma igång snart kan man tycka, men till dennes nackdel ger inte hans orerande kring svaren någon fördel.

Inatt har jag levt livet som det ska levas, på hotell. Match i Linköping igår och så tidig match i Linköping idag fick mig att fatta beslut om att stanna kvar och få en rejäl hotellfrulle, vilket jag också nu slängt i mig. Tog en öl i hotellobbyn igår kväll efter matchen och fick bita mig själv hårt för att inte börja skratta. Det satt två tjejer i lobbyn när jag kom dit, som föreföll vara telefonförsäljare. Det gick att misstänka ett par horn i pannan på dem, samt att de pratade om att sälja telefoner. Hursomhelst, det kom ett par och hälsade på dem i lobbyn. Försäljarna verkade vara utifrån, och de som kom dit och hälsade på dem verkade vara från trakten. En av tjejerna vara högljudd och sade sig vara från Mjölby. Det verkade som om detta gäng på sex stycken skulle gå på krogen, men hon från Mjölby var förmodligen alldeles för full för att komma in någonstans.

Det där med tonårsfyllor är lite kul, Mjölbytjejen satt och påtalade högt så att hela stadsdelen kunde höra henne, hur full hon var. Hennes kompisar ifrågasatte varför hon skulle dricka mer, men det var lugnt sa hon, en liten öl till skadar inte.

Jag stjälpte ner min öl snabbt och gick till rummet istället, orkade inte med fulla barnrumpor även om de säkert passerat 18 med liten marginal.

Nu är det dags att tagga för ny match och sedan hemfärd för att tillfredsställa era tävlingslystna sinnen.

För övrigt anser jag att "den globala uppvärmningen" är en myt. Det är för helvete livsfara att gå utomhus idag.

/F

Kommentarer
Postat av: L

Kunnat lånat min lägenhet jag är ju inte hemma.

2010-01-09 @ 11:38:38
Postat av: L

Kunnat lånat min lägenhet jag är ju inte hemma.

2010-01-09 @ 11:39:03
Postat av: TNE

Ah, så jag var inte helt ute och jonnade med vad roomservice eventuellt kunde tillhandahålla igår ;)

2010-01-09 @ 11:54:08
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0