Vad är egentligen "en morot"

Jag fick idag för mig att det var dags att ställa mig vid spisen och laga lite mat. Därför plockade jag fram min lille (skitstora) kokbok för att där se hur det skulle göras, även om jag kommer få pikar av Mike för att jag inte går på känsla. I receptet stod bland annat att jag skulle ha "en morot". Då blir man som funderande tokdåre fundersam, vad i hela fridens namn är då "en morot"? Jag är väldigt medveten vad morötter är, det är mera måttsatsen jag funderar på.

Det borde finnas en viktangivelse om vad "en morot" är, eftersom morötter skiljer sig i storlek. Finns det kanske en sådan definition kanske? Och är det i sånt fall också som så att det finns olika läror som träter om vems definition som är den rätta? Dessa bryderier är ansträngande såhär en måndagskväll.

För övrigt anser jag att TNE bör få praktisera som morot, iförd raffset och tiara.

/F

Kommentarer
Postat av: Nisse

HAHAHAHAHA...

Jag kan hålla med dig till viss del men jag måste tyvärr stå på Mikes sida. KÖR PÅ KÄNN

2010-04-19 @ 21:15:28
Postat av: TNE

Vafan, om du får feeling, kör på det. Jag kan imitera morot, fast utan raffset, men fortfarande med tiara och en strategiskt placerad fotbollsstrumpa.

2010-04-20 @ 00:10:06
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com
Postat av: Lillan

Man märker att du inte står vid spisen så ofta som jag =) 1 morot är en lagom morot ju =) eller så tar man 2 mindre eller delar en riktigt stor =)

2010-04-20 @ 14:55:36
Postat av: jenkan

Vad är en lök?

2010-04-21 @ 15:45:27
URL: http://enheltvanligjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0