With friends like me, you don't need any enemies!

Vilket borde bli titeln på mitt nästa solo-album, eller när jag nu blir rockstjärna, om jag nu blir rockstjärna. Idag är jag dock ingen rockstjärna utan en helt vanlig svensson, precis hemkommen från affären. Det där med affärer är ganska skoj, då man kan iaktta folks beteende. Det började på parkeringen när jag hämtade min vagn, det gled en Audi av finare format och parkerade i en handikapp-ruta. När jag tittade lite drömmande mot den fina bilen såg jag att det inte verkade finnas något P-tillstånd i framrutan och mycket riktigt hoppar det ur bilen en välklädd man 40-45-årsåldern med en mobiltelefon i örat och två barn i släptåg. Varför åker man till ett köpcentrum om man inte ens orkar gå från parkeringen utan måste fuskparkera? Antagligen var han samhället viktigaste kugge enligt honom själv, men troligtvis är han mellanchef någonstans och hunsad hemma. Jag vet, det är helt subjektiva funderingar ni får läsa här och det är mina fördomar som ligger till grund för dem.

Annars är det en jävligt bra idé det där med självscanning, man kan lulla runt i sin egen värld och scanna sina grejor. Nu kan man dessutom betala i en obemannad station vilket är ännu bättre, då slipper man prata med en enda levande själ under sin runda i butiken. När vi då ändå är inne på rundor i butiken måste jag ju få klaga lite över hur butikerna placerar sina varor. De har aldrig varorna i den ordning som jag vill packa i min påsar, något som inte alls verkar anpassat till just självscanningsgrejen. Här misstänker jag dock skarpt att det kan finnas brister i mitt sätt att packa varor, men jag gillar att klaga på andras tillkortakommanden.

Det här med omvärldsanalyser är inte så dumt egentligen och man borde göra det oftare, tyvärr är det nog lite svårt att leva på det. Ni får helt enkelt stå ut med mina amatörmässiga tankar.

För övrigt anser jag att TNE borde sättas i tvångströja och tvingas lyssna på Orup.
/F

Kommentarer
Postat av: Haggan

Man märker att du börjar komma tillbaka till gamla jag =)

2009-11-24 @ 17:03:31
Postat av: Mio

Vilken bra blogg jag hittade!!! Många + blir det

2009-11-26 @ 22:18:35
Postat av: PB&J

Staaaaaackars TNE!!!

2009-11-27 @ 07:57:32
Postat av: TNE

Tvångströjan kan jag hantera, Orup däremot är lite svårtsmält. Tur att jag är gammal festivalare och kan det där med selektiv hörsel...

2009-11-28 @ 17:14:51
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0