En lördag av rang

Det måste man nästan säga att det faktiskt är idag, i alla fall om man gillar idrott och eftersom jag gillar det så är det ju så. HV71 har idag läge att gå till SM-final mot Färjestad om man, på hemmais, besegrar Frölunda. Nedsläpp är officiellt 16.00, men det är TV-match och det brukar bli fördröjt några minuter då. Frölund måste således vinna på bortaplan för att få till en sjunde avgörande match i Göteborg, men jag tror och hoppas de lyckas med detta. Mest för att jag vill se en sjunde avgörande match, det är ofta roliga matcher med mycket nerv. Uffe Dahlén säger att hans spelare måste bli desperata, men jag tycker de behöver komma upp i normal standard för att lyckas.

Senare ikväll är det ju dessutom Portugal - Sverige i den vackra sporten fotboll, en match som föregåtts av en hel del "trash-talk" vilket uppskattas, främst eftersom en av fotbollsvärldens största fjollor spelar i Portugal, jag pratar självklart om Ronaldo. Han är en filmare av stora mått och en riktig baby som gråter så fort något går emot honom. Tillsammans med Rooney utgör han i sitt klubblag det äldsta baby-paret någonsin, de bara gråter, gnäller och klagar när det går emot dem och klarar inte av att erkänna att de själva inte räcker till alla gånger. Jag hoppas någon i det svenska laget går in och sätter till en rejäl propp på han så han kommer ur balans, vilket även delas av andra.

Igår var jag dock på konsert och såg den underbara mannen Joakim Thåström, som spelade kvällen till ära här i Linköping. Han spelade en hel del från sin senaste skiva, men också en del gamla sköna låtar. Han avslutar så klockrent med vacker död stad vilket är en perfekt avslutning. Helt klart en bra konsert och Thåström levererar precis i vanlig ordning.

Har idag hunnit med att hjälpa Proppen köra grejor till soptippen, och vi fick börja med att skruva ner hennes gamla bokhylla. Då satt Linn på en stol och tittade på när följande konversation ägde rum:

Linn: Ska du inte använda en sån där "visch-visch" som vi använde igår?
Proppen: Alltså det går inte att använda den till det här, för du menar väl skruvdragaren?

Jag var tvungen att ta Linn i handen och tacka för den underbara omskrivningen på skruvdragaren, för det var mycket riktigt den hon menade! Proppen bjöd sedan på lite välbehövlig mat innan jag for hem för att författa dessa rader för er.

Nu väntar jag på att några vänner kommer ner och ska kolla hockey, dricka en lite öl och snacka ofantliga mängder strunt. Ikväll blir det nämligen utgång med mat och pilsner till fotbollen. Se om vi träffar lite roliga människor ute ikväll, vi får väl hoppas på ett par goda skratt.

Vill tacka för er uppmärksamhet kring min historiska genomgång av rondellen (se förra inlägget), PB&J efterlyste en beskrivning av övergångsställets framväxt och jag ska se vad som kan åstadkommas i den frågan, jag får nog ta hjälp av TNE som är historiedoktor inom värdelöst vetande.

Nu har jag tagit upp alldeles för många minuter av ditt liv medan du läser detta. Ber om ursäkt för det, men jag förstår om du inte kan slita dig från en underbar man som mig.

/F

Kommentarer
Postat av: haggan

Kul o läsa dina inlägg

2009-03-28 @ 19:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0