About bloody time!!

Läser precis en artikel undertecknad av representanter från regeringen (konsumentministern), Live nation, United Stage, ATG samt Ticnet. Artikeln belyser det problem som finns med svarthandel av biljetter. Till exempel vid stora biljettsläpp, såsom Metallica, Iron Maiden, Bruce Springsteen samt nu aktuella U2 är det fruktansvärt svårt att komma fram till biljettkassan, det ligger redan dagen innan släppet biljetter till försäljning på diverse e-handelssidor och dessa är betydligt dyrare än originalbiljetterna. Detta är ett problem som inte alls är nyss påkommet utan det har funnits med ett bra tag, men LiveNation (tidigar EMA telstar), Ticnet och ATG har inte gjort något åt det utan hänvisat till gällande lagstiftningar. Varför kan inte företagen själva ta strid för detta och sänka antalet maxbiljetter, kräva personuppgifter av biljettinnehavaren eller liknande? Troligtvis är det feghet från företagen som inte vill ta diskussionen med sura biljettköpare. Mycket smidigare att låta staten stifta en lag och då kunna skylla på den. Hoppas dock denna lag kommer reglera möjligheterna att ta ut för mycket betalt för biljetter i andra hand!

Jag har själv suttit i telefonkö sedan klockan nio imorse utan att komma fram, på internetkön har jag haft mer än 15 minuters kötid sedan samma tidpunkt imorse! Antagligen ska jag inte åka på U2 i sommar helt enkelt!

Under dagen kommer ni kunna läsa mer av mig på min väns blogg -> http://mira83.blogg.se/ Det handlar om andra saker än de jag skriver om här och kanske kan få er att dra på smilbanden. Ida, som min vän heter, och jag tror att det kommer bli bloggsfärens stora händelse idag!

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Känner igen det där. Just idag hade jag tur men då fick jag vänta i över tre timmar med samma besvärande tidsgräns (va fan är "Mer än 15 minuter" för svar på kötiden???) och då pratade jag dessutom med kompisar som precis kommit in för att köpa biljetten och sedan fått se "Sidan kan inte visas" i webläsaren. Därefter fick de upp körutan igen...

2009-03-13 @ 13:18:26
Postat av: Ida

Nu är ditt inlägg uppe på bloggen =)

2009-03-13 @ 14:52:59
URL: http://mira83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0