The Boss regerar, utan att ha vunnit ett val!

Under avdelningen något korkade rubriker ansåg jag att det var dags för en aktuell, torr, tråkig lite göteborgsfyndig variant. Anledningen till det är, för er som fullständigt saknar allmänbildning och koll, att det var valsöndag igår samtidigt som Bruce Springsteen lirade på Stockholms Stadion. Konserten var helt suverän och Springsteen är troligtvis bland det mäktigaste som existerar live just nu. Vi pratar tre (3) timmar fyllda med underbar musik framförda av en gubbe som är enorm i sitt sätt att väcka en publik till liv. Det enda som jag kan klaga på är att det var lite kort, men underbart skall ju tydligen vara lite för kort hela tiden. Saknade dock en av mina absoluta favoritlåtar, "Out in the streets", men återigen man kan inte få allt här i livet. Nu återstår bara att längta och vänta till nästa tillfälle då "The Boss" återvänder till en arena nära mig. Såhär lite i utkanten av min korta redogörelse vill jag sätta plus för trummisvikarien, som är son till den ordinarie trummisen, riktigt grym på pukorna den mannen han höjde energin litegrann för gammelgubbarna. Följ länken "Bruce Springsteen" för att läsa en tidningsrecension.

Valet till EU-parlamentet blev ingen större överraskning om ni fråga mig, valdeltagandet gick upp och piratpartiet kom in i parlamentet. Tycker det visar på att övriga partier har haft svårt att hitta en bra lösning på den nya tidens teknik. De har en viktig fråga idag att fildelning bör legaliseras, men vi måste ändå se till att de som skapar musik, böcker och film kan tjäna pengar och leva på det. Utan denna möjligheten försvinner snart kulturskapandet, men det måste gå att lösa tillsammans med kreatörerna. Problemet är skivbolagen just nu, dessa girigbukar som bara ser dollartecken hela tiden. Självklart vill de förbjuda fildelning eftersom de inte kan sälja lika många skivor för 180 kronor längre. Det är en rejäl avans per skiva de har, något som givetvis retar folk eftersom det finns ett billigare sätt. Jag kan tänka mig att betala för att ladda ner musik, men det får inte bli oskäliga summor som syftar till att betala skivbolagsdirektörer feta pengar. Nya tider, ny teknik, men tyvärr gamla gubbar i gamet.

Tyvärr försov jag mig och hann inte gå till röstlokalen, men det parti jag tänkt stödja klarade gränsen utan min hjälp denna gången också. Känn lite dåligt att inte utnyttja sin rätt att rösta, men vad fan inte ens 50% av befolkning gick till urnorna, det känns lite pajasvarning på valet dock. Nästa år är det dock riksdagsval och då är det verkligen på sin plats att man går och röstar, ett riksdagsval där man röstar fram vilka som skall regera det land man bor i är viktigt att deltaga i.

Nu har jag upptagit eran tid alldeles för länge igen. Kåserande om ej nedgrävda tunnelbanor får följaktligen vänta ytterligare en dag eller fler!

/F

Kommentarer
Postat av: PB&J

Konstigt att du försov dig i söndags - du som somnade så tidigt i lördags ;)



Såååå, vilket kom först - spårvagnen eller tunnelbanan???

2009-06-09 @ 18:32:05
Postat av: aschton wallo

sist jag kollade hette din favvo låt out in the streeT

2009-06-10 @ 21:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0