Hur i helvete tänkte dom då?

Det finns dagar när man helt enkelt funderar på hur människor tänker och fungerar, det kan vara gubbar som letar i containrar, TNE som befinner sig i offentlig miljö eller andra svårförklarade fenomen. Priset togs dock av ett Linköpingsföretag som härom veckan publicerade en platsannons, den finns att beskåda längst ner i inlägget, på arbetsförmedlingens hemsida. Min fråga är ju nu, hur tänkte dom då? I en tid därmoralpaniken drabbar vårt land och det är fult att ens anse att en tjej ser bra ut är det kanske inte läge att söka en ung tjej som dessutom skall skicka med ett kort.

Läs gärna annonsen nedanför och fundera på några saker, egenskapen "allmänt frisk, snäll och omtänksam" till exempel. Jag trodde alla företag ville ha frisk personal, men jag kan ha fel. "... brygga gott kaffe har du gjort i flera år" är nästa söta lilla egenskap som är smårolig, jag menar hur svårt är det att brygga kaffe liksom?

Något mer som slår mig är att annonsen verkar vara skriven till antingen barn eller extremt ointelligenta människor. Jag diskuterade detta med min vän, vapendragare och parallellslalompartner TNE och vi kom fram till att detta företag nog söker en 16-årig, puckad blondin med fina former som gärna tar'n i röven.

Nu ska ag inte orera mer kring detta utan låta er läsa annonsen och småle lite. Vill även tacka PB&J som tipsade mig om annonsen.

MVH
/F

Sekreterare med Spetskompetens sökes

RB LINKÖPING LTD, UK FILIAL

Publicerad: 2009-06-05, Annons-ID: 1541360

Linköping (Kommuninformation), 1 plats
Sista ansökningsdag: 2009-07-15

På grund av de anställdas höga genomsnittsålder söker vi yngre personer som kan axla rollen som Sekreterare.

Arbetsuppgifterna är att vara en i ett team där dina huvudsakliga uppgifter är att hjälpa till att fylla dem där sista viktiga procenten som behövs för att få en fulländad dag.

Svara i telefonen när kunder ringer. På bästa sätt vara en extra hjälp under dagens pass.

Skriva på dator med hjälp av fakturaprogram skapa kundfakturor. Posta fakturor till kund samt vara allmänt frisk, snäll och omtänksam.

Att Brygga gott kaffe har du gjort i flera år.

Allmänt god fantasi.

För att få en jämnare könsfördelning på vår arbetsplats ser vi gärna en kvinnlig sökande.

Bifoga foto

Varaktighet/Arbetstid

Tillsvidare

Heltid

9 - 17 måndag - fredag

Lön

Fast lön

vi har fasta löner enlig avtal

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2009-07-15

vi vill ha ansökan med foto

Vi tar emot ansökan via e-post:
--------------------------------------

Kontaktpersoner

M------- W---, 08------------------- (Fast nr)



Arbetsgivare

RB LINKÖPING LTD, UK FILIAL

Postadress






Kommentarer
Postat av: Loos

Dra mig baklänges, vilken jävla annons! Herregud..

2009-06-12 @ 11:03:14
URL: http://looslustigheter.blogg.se/
Postat av: TNE

ungefär lika mycket som jag tänkte på vägen hem inatt. jag är överraskad av att jag vaknade hemma. och jag borde börja annonsera efter en 'hemhjälp', då jag nog nästan skulle kunna jobba för samhall.

2009-06-13 @ 12:21:20
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com
Postat av: Anna

Men Freddie vad är det som är så konstigt med att de söker en snygg, ung tjej som är allmänt frisk, snäll och omtänksam, samt som har allmänt god fantasi?? Ja, vars huvudsakliga uppgifter är att hjälpa till att fylla dem där sista viktiga procenten som behövs för att få en fulländad dag?? Och som kan koka kaffe, svara i telefon, skicka iväg fakturor till kunder med hjälp av ett fakturaprogram och vara en extra hjälp under dagen?? Hahahahaha.. Jag tycker att du och TNE ringat in väldigt bra vad herr motbjudande företagare verkar vara ute efter egentligen. Gosch!

2009-06-14 @ 13:00:31
Postat av: Loos

Nej, jag tror faktiskt att jag tar och skippar det.

2009-06-14 @ 21:30:52
URL: http://looslustigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0