Är det för mycket begärt...

Att kunna räkna med folks ord, att kunna räkna med att folk säger till om de inte vill, om de inte kan, eller om de helt enkelt inte vågar. Ska det vara så sjukt svårt att lyfta luren och säga till, att skriva ett sms, eller varför inte skicka ett mail? Hur tänker man då? Ska man bli förbannad och tröttna på allt innan folk förstår att man behöver samspela i världen?

Det förefaller som om folk går i sin egen värld utan att fundera på hur människor runtomkring har det, hur de reagerar eller känner inför en uppgift? Hur kan man helt enkelt skita i sin omvärld och ta det med en axelryckning? Inser man inte hur illa det tar, hur tråkigt det är och att man faktiskt tar illa vid sig ibland?

Jag tror det är dags för mig också att göra som alla andra i den här jävla världen, sköt dig själv och skit i andra. Gör inte ett jävla dugg för att något ska uträttas, hända eller arrangeras. Flyt med och låt andra göra grovjobbet och skit i det om det helt plötsligt inte duger. Sen ska man väl ha mage att gnälla över att det inte händer något heller.

Det kokar just nu och jag är glad att jag slipper stå öga mot öga med det imorgon, just det jag ger det namnet "det" för det är inte mänsligt beteende. Det är respektlöst ansvarslös och allt annat än kollegialt!

Ska sura något djävulskt just nu.
/F

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej!



Jag tänkte först tacka så hemskt mycket för att du röstade på mig i tävlingen om datorn! Jag uppskattar det verkligen. Nu är det två dagar kvar tills tävlingen avslutas (ons 15 juli kl. 15.00), och jag ligger tvåa just nu. Jag behöver alltså din hjälp nu i slutspurten!



Jag undrar om du skulle kunna skicka länken till några vänner och be dem att rösta (via mail, MSN, Facebook eller kanske lägga ut länken på bloggen?), rösta från ett annat IP-nummer (från jobbet, biblioteket, en väns hus, sommarstuga eller liknande) eller sprida tävlingslänken på något annat sätt. Jag vill verkligen vinna, och kan inte göra det ensam!



Länken till min tävlingssida: http://www.asusnordic.com/summertour/?p=338 (man röstar genom att klicka på den rosa snäckan - det tar bara nån sekund)



Om du bestämmer dig att hjälpa mig, kommentera gärna tillbaka så att jag kan tacka för hjälpen!



Många kramar//Hanna

2009-07-13 @ 22:08:11
URL: http://gratisbesatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0