Hetsdöpt

Det här, kära läsare, är inte fredwurst som skriver. Det här är segerkrönikan, eller ja, segerraljerandet, skriven av tävlingsdeltagaren som vann tävlingen, och även brukade orera och raljera om ett och annat i sina svar. Inte helt mentalt frisk, men samtidigt inte helt åt helvetet utvecklingsförstörd heller. Krönika var det ja. Det var ju ett tag sedan fredwurst beslutade sig för att avsluta sin tävling, runt två månader om jag inte missminner mig. En tävling som för mig inneburit glädje och lite härj, eftersom undertecknad vissa gånger (läs 'cirka fyra kvällar i veckan') har försökt få tävlingsledaren att skriva sina något osammanhängande texter så tävlingen skulle kunna fortgå, och chansen att hämta igen den ledning vissa av deltagarna hade på mig, då jag äntrade tävlingen relativt sent.


Nog raljerat om tävlingen i sig, mer om musikåret 2008. Det var, i spelningsväg för undertecknad, ett bra år. Hann både besöka Hultsfredsfestivalen en dag (torsdagen, fantastisk bandlineup den dagen) och Roskildefestivalen. På Roskilde såg jag ett fantastiskt band som troligtvis kommer bli vårens "nya svarta", nämligen No Age. Det bör ni kolla in om ni är intresserade av gitarrbaserad rock. Nog om detta också.


Tävlingen och bloggen i stort har även drivit fram en viss vänskap med vår käre tävlingsledare, som jag kursade med sista halvan av 2007 och första av 2008. Det flyger nu oftast okvädningsord (självklart fullt allvarliga, eller va säger du, din zoofil?) mellan mig och fredwurst, men även en och annan pilsner/whisky eller annan dryck har avnjutits i varandras sällskap. Detta anser jag vara tämligen trevligt. Att karln börjar bli till åren gör inte så mycket.


För att inte bli allt för långrandig, samt att jag för tillfället är spiknykter, tänker jag avsluta nu, med ett allmänt omdöme som säger: Mer sånthär.


/mr Rosé 2009, mr Motljus 2008, även känd som TNE


P.S. Var kvitterar jag ut den utlovade Påse-i-Lådan? Och ja, titeln på inlägget är en låttitel, gissa av vem! D.S.


Kommentarer
Postat av: Fredwurst

Den utlovade Påsen-i-Lådan kommer levereras när du ber mig komma med den! Låten hetsdöpt är skriven av Kristian Anttila.



Tack för inlägget ungtupp.

2009-02-18 @ 22:39:06
URL: http://fredwurst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0