Uppfostranstankar

Sedan finns det insamlingar som kanske är lite fånigare sett ur ett värdsligt perspektiv. Läser en artikel i Aftonbladet om ett gäng pensionär som samlar pengar till en annan pensionär som står inför rätta. Denna man vid namn Roland står åtalad för att ha gett en ung pojke en örfil. De insamlande pensionärer anser inte att Roland har agerat helt korrekt, men förstår att han blivit provocerad. Det är därför dags för samhället att ta tag i problemen med ungdomar som inte kan sköta sig. Känns det inte som att en vuxen person bör kunna behärska sig bättre än så och genom att agera på ett korrekt sätt visa för ungdomarna hur man visar respekt för medmänniskor? Ynglingen ska enligt ha skrikit "gubbjävel" efter Roland och dessutom saboterat Folkets park. Och jag har tyvärr inte förståelse för att man slår någon som begår ett misstag eller gör en dumhet. Om någon förstör en egendom som jag äger, förvaltar eller på annat sätt har ansvar över får jag ju gå till Polisen och anmäla incidenten. Anser man dessutom att ungdomarna är oförskämda och ofredar får man ta kontakt med polis, föräldrar eller sociala myndigheter. Hur har man lärt det här barnet att hantera en jobbig sits? Jo, genom att slå någon i ansiktet. Är det ett sådant samhäller vi vill ha?

Jag tycker att Roland ska fällas för misshandel och dessutom förbjudas att ta emot gåvor från andra för att bli hjälpt med eventuella böter. Begår man ett brott får man vara beredd att stå för konsekvenserna.

För övrigt anser jag att TNE är den enda person man ska få slå på.

/F


Kommentarer
Postat av: Haggan

Tycker du börjar bli taskig nu mot TNE!!!! Vi kanske skulle binda fast dej o låta dej tvångs lyssna på EMDs julskiva som går på repet hela tiden =) ingen dum tanke hehe

2009-12-17 @ 19:25:08
Postat av: Ida

Bra där!

2009-12-17 @ 20:35:28
URL: http://mira83.blogg.se/
Postat av: TNE

Visst, slå på mig. Jag kan dock inte garantera att du inte får en jorma i ansiktet... eller en osthyvel, eller vad jag kan tänkas hålla i...

2009-12-17 @ 23:13:08
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com
Postat av: Haggan

Dåligt med blogg nu tycker jag

2009-12-26 @ 11:03:10
Postat av: TNE

Nu får du ta och blogga, gubbe!

2009-12-26 @ 11:39:47
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0