Ibland känner man sig bara för duktig

Jag har inte skrivit på ett tag och heller kommit på nåt sätt att ändra min blogg till något tematiskt. Jag kör helt enkelt på "Haggans" förslag om att fortsätta bloggen som jag gör den. Får försöka hålla mig kortare dock så inte folk som läser hinner somna.

Den här veckan har jag lyckats med konststycket att städa (ja det räknas som konststycke när jag lyckas med det). Körde dessutom skräp till returpunkten och har nu fått till en liten lya som är ren, fräsch och mysig. Och innan någon av er hinner börja fundera så kan jag direkt säga att: Nej jag har inte julpyntat och, Nej jag ska inte julpynta. Slut diskuterat om det för detta inlägg.

Idag har jag sett mig om lite i min nya stad, även om jag bott här i cirka fyra månader. Gick en sväng upp till jobbet och kollade så att planvärmen fungerade, vilket den också gjorde. Sedan fortsatte jag min promenad nerför promenaden, jag vet dålig ordvits, men jag var tvungen att få in den. Förmodligen retat jag ihjäl TNE, men å andra sidan är han lite gillande av Uffe Lundell och det var faktiskt längs stadens södra promenad jag gick.

Jag vek av promenaden strax innan Kneippen och vandrade ner mot strömmen, genom Rhododendron-dalen och vek höger utmed strömmen. Och här insåg jag faktiskt att det finns skönhet i staden Norrköping. Under min tid som Linköpingsbo älskade jag att promenera längs Stångån/Kinda Kanal just för vattnets närhet och det lugn det faktiskt medför i min själ. Här finns det ett likvärdigt promenadstråk, men till skillnad från Linköping, där man får se slussar och en Ishall under sin promenad, får man här åskåda en fängelsemur och gamla industribyggnader. Båda saker har väl dock sin charm misstänker jag.

Läser också att det med mindre än ett år kvar till riksdagsvalet har svängt om i opinionsundersökninar. Den rödgröna lilla röran har gått om den sittande regeringen. Dessvärre ser det ut som att SD får riksdagsmandat, men just nu har Rödgrönt egen majoritet vilket kommer behövas så vi slipper se SD i en vågmästarroll.
Artikeln finns här att läsa.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6283407.ab

Nu ska jag ladda för match.
För övrigt anser jag att TNE förtjänar en rejäl bakfylla, toppat med tvångslyssnade till EMD:s julskiva.
/F


Kommentarer
Postat av: Haggan

Promenaden runt strömen är precis lika bra som Stångåns härliga promenad.

Gå o njut där

2009-12-13 @ 16:34:39
Postat av: Haggan

Man kanske får följam ed någon gång på en promenad runt strömen

2009-12-14 @ 14:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0