En tanke kring fester, arrangemang och ångestladdade datum

Det hade blivit mörkt ute och smällar och raketer blixtrade på himlen utanför fönstret till det vardagsrum där han satt, med tv:n framför sig som visade Grevinnan och betjänten. Fisken med det vita vinet var lagom färdigt och han såg hur betjänten överlistade tigerfällen på golvet.

Tänk om man skulle beskriva sin vardag i skönlitterär form varje dag. Skulle bli en rätt omständig blogg att läsa misstänker jag, men någon dag ska det nog bli ett sådant inlägg också. När jag satt och här och såg grevinnan och betjänten kom jag och tänka på det där med fester och dylikt. Var hemma hos min kusin som fyller år, idag nyårsafton, och fikade förut. Det kom upp en fråga om huruvida jag tänkte ha en fest när jag fyller 30. Detta har jag diskuterat med några utav er förut om ni skulle råka få en deja vú känsla här.

Det finns en och annan som har påtalat sin önskan om att det ska arrangeras en fest som de ska bli bjudna på. En tanke som då har slagit mig är om man inte kan bjuda in till fest, fixa en lokal, dricka och mat till festdeltagarna, men sedan inte gå på festen själv utan låta de som vill festa till min ära göra det. På så sätt löser man ju problemet att folk vill fira min födelsedag och jag slipper fira den dagen.

Frågan är ju då, skulle folk ta illa upp över ett sådant agerande? Hur skulle folk reagera om jag helt enkelt inte arrangerade en fest, med förklaringen att jag inte anser att det är något att fira!

Vad säger ni som läser denna smörja? Ska jag skita i folks åsikt och köra mitt eget race? Eller ska man vika sig för alla andras tycke och göra något man inte vill?

Snart, på lördag närmare bestämt, är det dags för säsongsstart av tävlingen som kan ge just dig ett mycket fint pris. Kan du leva med att inte vara med från början?
Nu börjar Sverige - Finland.

/F


Kommentarer
Postat av: TNE

1. jag hatar snö. 2. rocka fest, rocka dig själv på festen.

2010-01-01 @ 11:49:01
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com
Postat av: Caroline

Jag skulle definitvit strunta i att ställa till med fest om jag inte skulle närvara själv... Snacka om att spola ner pengarna i toan! Tycker att du ska göra precis som du själv vill, och är det att inte fira så är ju "folk" dumma om de inte kan ha förståelse för det! Nuff sed.

2010-01-01 @ 13:32:31
URL: http://norrpan85.blogspot.com
Postat av: Haggan

Man ska göra som man känner för. Vill man ha fest så ställer man till en vill man inte ha så skiter man i det- Känner man dej rätt så blir det en lugn 30 års fest

2010-01-01 @ 16:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0