En stilla fundering en måndagskväll

Jag funderar titt som tätt över mer eller mindre viktiga saker som händer runt omkring, runt omkring världen, runt omkrin landet och runt omkring mig själv. Idag har jag en fundering i mitt huvud som jag skulle vilja dela med mig av.

Fundering nummer ett: Varför går gamla människor och utför ärenden under normal lunchtid?
Jag misstänker att fler personer har råkat ut för detta och ärligt talat är det inte lite jobbigt, att när man har bråttom under sin lunchrast för att hinna med ett ärende finner sig fast bakom en pensionär? Inget ont om pensionärer i sig, de har ju gjort mycket för samhället och allt det där. Däremot måste man fundera på varför de ger sig iväg till affären, banken eller andra serviceställen när arbetande människor har tid att gå dit? En pensionär har ju tid när som helst på dygnet att besöka banken enligt mig, åtminstone under bankens öppettider. 
Jag hamnade idag i affären och lyckades turligt nog välja "rätt" kö, men i kön bredvid stod det en tjej som såg stressad ut och säkert hade ett jobb att hinna till. Framför den här tjejen står det en pensionär som ser ut att göra det mesta i ultrarapid, det tar lång tid att lägga upp varorna på bandet, det tar lång tid att förstå hur mycket kassörskan vill ha betalt och slutligen tar det väldigt lång tid att få fram pengar till kassörskan och få pengar tillbaka.
Varför handlade inte denna kvinna senare under eftermiddagen när folk borde ha mindre bråttom?

Kan man på något införa utegångsförbud, ärendeuträttningsförbud eller liknande för vissa under vissa tider på dygnet? Eller skulle detta strida mot svensk lag?

När vi är inne på utegångsförbud, är det väldigt lätt att tänka på värstingar, huliganer och tjuvrökande flickor. Därför är det lite kul att min vän Ida har valt raka motsatsen som veckans tema, nämligen Nördar.
Idas mycket eminenta blogg finns att läsa här->http://mira83.blogg.se/

Nu tar jag kväller med gott samvete
/F

Kommentarer
Postat av: PB&J

Mhm, i princip en tilltalande idé - men vad händer med till exempel så'na som är sjukpensionärer på deltid... Ska de få fortsätta att uträtta sina ärenden under lunchtid eller inte???

2009-12-15 @ 20:53:08
Postat av: Haggan

O du var inte snäll o sa att hon kunde gå före dej i kön????

Typiskt killar ;-)

2009-12-15 @ 22:14:50
Postat av: Jasmine

Hejsan!

Jag behöver lite hjälp!

Vad tycker du om min design?

Vill göra ändringar till det bättre men då vill jag få in lite synpunkter...

Tacksam för svar :D

2009-12-17 @ 17:28:27
URL: http://essatjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0