Boxing day, eller som vi i Sverige säger, Annanda'n

Jag tänkte att jag skulle skriva ett blogginlägg, vilket jag egentligen med den här första meningen också har gjort. Dock var min tanke givetvis att skriva ett längre inlägg än så, gärna lite för långt så att TNE blir sur. Annandagen är ju annars den enda väsentliga dagen under den här bullshit-helgen, varför då undrar säkerligen någon inkompetent sate. Jo det är en idrottslig dag av rang mina vänner, bandy, ishockey och Premier league spelas.

Hamnade först framför Birmingham - Chelsea, med en av mina favoritspelare Sebastian Larsson på plan. 0-0 till slut, men Birmingham hade en boll inne som dömdes bort felaktigt för offside. Mitt lag Arsenal spelar först imorgon mot Aston Villa, Arsenal där nämnde Larsson tidigare spelade mot Aston Villa från staden Birmingham där Larsson nu hör hemma. Snacka om röd tråd va?

Ishockeyns elitserie spelade full omgång, tyvärr fick Djurgården stryk i förlängningen. Inget att orda om direkt, ibland vinner man och ibland förlorar man sådan är idrotten. Det viktigaste är ju trots allt vilket lag som får lyfta SM-bucklan vid säsongens slut. I Jönköping gick det däremot vilt till efter slutsignalen när det utbröt ett rejält storslagsmål på isen. Enligt mig är det lite för lite såna scener i dagens hockey, det hände lite oftare förr i nordamerikansk hockey. Jag har sett ett riktigt bra klipp där spelarna slåss med publiken, återkommer med det i ett senare inlägg.

Idag var jag nere på Ingelstas shoppingområde här i Norrköping, vilket egentligen bara är en kopia av Tornby. Har länge suktat efter en ny säng då min nuvarande är hård, liten och fruktansvärd obekväm. Liten i den bemärkelsen att sovrummet den står i är för stort om man vill vända på det. För att då finna mig en bra säng skuttade jag in på Sova där jag försäljaren visade sig vara en gammal bekant, så jag fick hjälp att hitta en bra säng och lite snack om gamla tider. Jag slog dock inte till på sängen idag, men visst fasen är jag sugen på den allt. Efter sängspanandet fortsatte jag mot en välkänd hemelektronikkedja av tyskt format, men där var det alldeles för mycket folk för min smak och således lämnade jag nämnade shoppingområde för hemfärd. Annars ska man ju handla just nu eftersom det är mellandagsrea, men jag är skeptisk.

Jag funderar på att dra igång en ny titeltävling efter nyår, kan det vara av intresse för er som läser?
Blir i sånt fall ett upplägg med deltävlingar där varje månadssegrare får pris och sedan årssegraren som får ett lite finare pris. Vad vill man vinna i en sån här tävling? Och håll oss nu inom rimliga gränser mina vänner.

Just det E. Andersson skrev en kommentar och frågade om dennes ursäkt var godtagen eller inte, mitt svar till dig är följande (du verkar ju läsa mig): Så länge du, E. Andersson, gömmer dig bakom en synonym och inte vågar stå för vem du är, varför du gjort det du har gjort samt mot vilka detta var riktat, då kan du glömma att jag förlåter det som inträffat. Så länge du gömmer dig bakom en signatur är du i mina ögon lägre stående än en lus. Hoppas du har förstått vad jag anser!

För övrigt anser jag att TNE bör doppas i tjära, rullas i fjädrar och sedan tvingas springa Göteborgsvarvet sjungandes "Känn ingen sorg för mig, Göteborg".


Kommentarer
Postat av: TNE

tjära och fjädrar kan jag ta, även ett göteborgsvarv... men jag begär att få sjunga 'Alla heter Glenn i Göteborg' istället...

2009-12-26 @ 23:34:42
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com
Postat av: Haggan

Nu tycker jag verkligen synd om TNE!!!! Tror nog att det är du som får bli rullad i tjära o springa stockholms maraton o lyssnandes på Lasse Stefanz hela tiden =)

2009-12-27 @ 10:32:04
Postat av: Westergren

Vad går titeltävlingen ut på???



//Kenta

2009-12-27 @ 10:55:27
Postat av: Caroline

Du glömde att skriva hur det gick i bandyn! ;)

2009-12-27 @ 12:29:39
URL: http://norrpan85.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0