Årets sista morgon

Nu är det snart slut på 00-talet och vi går mot en ny tidsera och nytt decennium, ärligt talat tror jag inte skillnaden blir märkbar sådär. Däremot kan man ju titta tillbaka och skriva en krönika över årtiondet som gått. Nu är det dock som så att jag inte vill tråka ut er kära läsare med en sådan bakåtsträvande text. Eller jo TNE skulle gott kunna få tvingas igenom den, men de flesta av er andra kan jag skona. Det är gott om olika tillbakablickar i olika media ändå.

Det ska tydligen bli kallare än i en frysbox inatt, något att tänka på för er som ska ut och supa till. Genast slår mig tanken om hur rubriksättarna på kvällspressen måste sätta sig själva i snåriga sitsar snart. Det pratas ständigt om chocker tycker jag, är det inte nakenchock så är det köldchocker eller chocken hit och dit. Ordet chock är snart mer uttjatat i media än i min senaste mening här i bloggen, kommer de att byta förstärkningsord då tror vi?

Sen är det ganska spännane att en tidning går ut och talar om hur vi ska klä oss för att inte frysa. Inte för att det är dåligt av dem, men ska det verkligen behövas? Jag har lite svårt att förstå problemet, vi bor trots allt i Sverige som råkar befinna sig i den nordliga delen av jordklotet. I våran del av världen, eftersom vi bor alldeles för nära nordpolen, kommer det att bli kallt stundtals. Hur någon människa kan bli chockad av detta är ett under för mig. Nu finns det ju dock ett och annat i världen som har förundrat mig, men det ska vi inte gå in på här. Personangrepp och onda ord om olika företeelser passar sig dåligt på nyårsafton va?

Nu tjatar dock min mage på frukost så det är nog bara att sätta igång med det.


Bara två dagar kvar till tävlingsdags, har du laddat batterierna?
/F


Kommentarer
Postat av: Haggan

Gott Nytt ÅR!!!

o japp jag är tävlings laddad =)

2009-12-31 @ 09:55:36
Postat av: TNE

men din veka människa, jag tror inte du kommer ihåg nått av decenniet som gått...

2009-12-31 @ 11:28:06
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com
Postat av: PB&J

De något annorlunda engelsmännen har, via media, fått tipset att trä ett par strumpor över skorna för att de ska slippa halka och frysa i den stora mängden snö de har drabbats av...

2009-12-31 @ 13:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0