And then there was sunday again.

Trodde inte jag skulle behöva nyttja den rubriken under vinterhalvåret, men jag har varit sjuk ett tag och därför är jag ledig en söndag. Vad gör man då en ledig söndag är väl den frågan man får ställa sig själv när man sitter på kammaren och tittar på skidskyttestafett. Några av er läsare kanske helt enkelt utbrister "titta på stafetten människa", samtidigt som andra anser att idrott är förhatligt och borde förbjudas. En dag ledig från hockeyn känns dock ointressant varpå det lockar mig att åskåda lite ishockey istället, Vita Hästen spelar dagen till ära hemma mot Skåre i en toppmatch i division 1 E. Det borde blir en högintressant match som är väl värd ett besök.

Surfade in på aftonbladets nätupplaga och måste känna mig lite tvingad att klaga på innehållet. Första sidan basunerar ut att Paul Anka vill skilja sig från sin Anna, samt att Tiger Woods har varit otrogen. Allvarligt talat, är detta nyhetsvärdigt? Som tur är har AB mellan dessa rubriker lagt in en rubrik om unga sits på arbetsmarknaden i Sverige vilket faktiskt är av intresse i samhället. Man börjar fundera på om AB verkligen ska kallas för nyhetstidning, den rätta benämningen kanske ska vara skvallerblaska med inslag av nyheter. Varför ska jag läsa om Anna Anka förhållande och Tiger Woods sexliv? Kan någon klargöra detta för mig är ni snälla. Även Expressen har paret Anka som förstanyhet, varför är detta intressant? Jag begriper inte detta alls. 

Allas våran ärkefåntratt TNE har den senaste tiden tjatat sig själv blå om att jag borde blogga oftare. Kan vara beredd att hålla med honom om detta, men frågan är vad ska man skriva om? Har surfat runt lite bloggar här och där och finner olika modeller att skriva sin blogg. Någon jag läste skriver tidschema över sina dagar, vad som ska hända och sedan vad som hände egentligen. Samma bloggare har även en hel del videoklipp på gamla julkalendrar i bloggen. Min vän Ida har börjat köra med temaveckor, just nu kör hon dagens youtubeklipp, blandat med lite uppdateringar om sitt liv.

Vad vill ni läsa ni som är här? Jag anser att jag behöver ett uppdrag att följa. Har varit hemma från jobbet två dagar denna vecka vilket har fått mig omåttligt rastlös, vilket är precis odugligt som förkyld då man inte kan göra något. Tog en promenad till affären och höll på att ramla ihop av trötthet. Måste ta mig i kragen och köra lite träningspass i veckan för att inte säcka ihop fullständigt.

För övrigt har jag drabbats av köphysteri den senaste tiden, såpass att jag till och med gick och handlade på en "köpfri" dag. Några av er tänker säkert nu "En-vad-för-något-dag?" och jag är beredd att hålla med er. Jag hörde på radion måndagen efter att just denna lördag skulle varit en köpfri dag för att protestera mot det konsumtionssamhälle vi lever i. Är inte samhället väldigt snett ute när det krävs dagar för att manifestera? Vi lever ju som bekant i ett samhälle där det går ut på att konsumera, det är en del av samhället som annars skulle falla ihop enligt mig. De människor som jobbar i affärer är ju beroende av att vi konsumerar och bränner pengar, annars får deras arbetsgivare inte in pengar i kassan och kan då heller inte betala löner varpå deras anställda skulle bli arbetslösa. Sen kan man väl vara av åsikten att det köps en hel del meningslösa artiklar till höger och vänster, inte på någon politisk skala nu utan rent ordspråksmässigt, men inte fasen behöver vi utlysa en dag för att få folk att inte köpa något. Och framförallt hur många uppmärksammade den dagen?

Under min köphysteri har jag bland annat köpt en ny tv och ny gitarr, så jag misstänker att mina grannar ogillar musikaffären som sålde den till mig. Jag däremot är mycket nöjd och ska nog plåga mina grannar lite under aftonen med lite (o)skönsång och plinkande.

Nej har du hängt med ner hit och läst alla stavelser har du varit duktig, men kom ihåg att jag tidigt i inlägget bad om din hjälp. Jag räknar kallt med era tips och idéer som ska guida mig framåt i bloggsfären.

För övrigt anser jag att TNE bör sättas tvångströja och tvingas lyssna på E.M.D. julskiva.

/F

Kommentarer
Postat av: TNE

För det första: Hellre Orup än E.M.D. Orup får nog bäst effekt, jag kommer nog gå Raoul Duke.



För det andra: Kanske dags att tematisera din blogg lite, inrikta dig på något. Jag gillar modebloggar, men har sett hur du klär dig så det är ju uteslutet. Sprit och droger kanske? Och sex säljer ju alltid, det är ju beprövat.

2009-12-06 @ 13:26:08
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com
Postat av: Ida

Jag föredrar kortare inlägg ofta än långa maratoninlägg sällan. Glömmer bort att bloggen finns och blir matt av all text om det är för långt..



sen tror jag man skriver bäst om man skriver om saker som intresserar.. Jag blev ju trött på min och gjorde därför temagrejen. Får se om jag får liv i mig själv av det =)



Kram!

2009-12-06 @ 20:19:43
URL: http://mira83.blogg.se/
Postat av: Haggan

Tycker att du gör en bra blogg som inte behövs ändra på

2009-12-07 @ 13:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0