Hemska upplevelser kan ibland vara skrattretande.

Idag fick jag för mig att jag skulle ta en lite roadtrip och hälsa på mina kära föräldrar, vilket bara är en ursäkt för att få lite gratis lunch. På vägen upp till lilla byn slog jag på radion och lyssnade på P3, vilket jag brukar göra om jag åker bil på helgerna. Det är nämligen topplistor mellan 12 och 14 lördagar och söndagar på P3 vilket jag brukar lyssna till för att få en inblick i vad svenska folket lyssnar på. I vanliga fall brukar man få sig ett litet gott skratt över en del låtar som inte kan förstå att de ligger på listan, men idag fick jag en fullständig chock. Helt plötsligt dök det upp någon kvinna med en taskig röst som nästan sluddrade fram "Snälla, snälla, snälla" och jag höll på att köra av vägen.

Nu sitter många av er och tänker att detta är en gammal låt och att jag borde reagerat tidigare på detta, men min hjärtlösa läsare, jag ser inte på melodifestivalen av tradition sedan många år tillbaka. Anledningen till denna personliga bojkott är lång och värd ett eget inlägg som ni får läsa när det kommer, om det kommer.

Jag funderar på hur en sådan låt kan komma med i tävlingen, det är för mig en gåta. En större gåta är hur låten lyckades kvalificera sig för finalen. Den största gåtan av alla är hur i hela fridens namn den låten kunde komma tvåa? Hur dåliga är inte resten av låtarna då liksom?

Kan någon hjälpa mig att reda ut begreppen här? Jag ber er om hjälp!
/F

Kommentarer
Postat av: Haggan

På tal om gamla låtar. Satt o lyssnade på Imperiet i helgen tala om att få gamla minnen tillbaka

2009-04-27 @ 08:54:34
Postat av: Anonym

Inget o reda ut - låten är kass helt enkelt!

2009-04-28 @ 19:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0