Första dagen på resten av mitt liv

Det är så det står till trots allt, även om rubriken är den absolut sämsta i historien. Idag började jag ett nytt jobb, som fastighetstekniker igen, på ett företag i Norrköping. Min första dag bestod av driftgenomgångar på Idrottsparken, vilket kommer bli en kanonläcker arena när den är färdigställd.

Läser att regeringen tvingas skjuta till mer pengar till arbetslöshetsersättningar, skulle de inte jobba mot just dessa ersättningar för att skapa mer arbete? Känns lite skumt eftersom de försämrade villkoren för arbetslöshetskassan och såg till att folk gick ur dessa då det blev för dyrt. Vad tänkte de då? Vi i Sverige är en sån STOR nation att vi kommer kunna styra världsekonomin, kan någon hjälpa mig att förklara detta? Det där med att höja kostnaden för A-kassan är ju en ren fråga om social mobbing, de som har jobb och betalar till A-kassan ska anse att deras "dyra" insättningar ska gå till folk som söker jobb. Sedan kommer de med arbeta att mobba de utan arbeta till den grad att de utan arbete helt plötsligt är villiga att jobba för svältlön. Bingo där har vi de borgerligas riktiga "jag" det handlar om att arbetsgivare ska kunna anställa slavar för att själva kunna plocka högre löner och skapa större klyftor. Sossarna har ju såklart synpunkter, det ska de ha då de är i opposition. Östros genomskådar budgeten bra, han säger att de som får extra ersättning nu kommer sättas i sysslogöring och därmed försvinner de ur statistiken och vips, borgarnas regering har inte någon hög arbetslöshet. Det handlar om att flytta siffror från en kolumn till en annan helt i sitt eget syfte. När ska vi människor skaffa oss samvete att bry oss om varandra?

Sen vill jag be alla mina läsare om en tjänst. Jag vill att ni besöker min vän Amandhas blogg här http://amandhadahl.blogg.se/ och lämnar en kommentar till henne. Självklart vill jag ju att ni lämnar en specifik kommentar också och därför ber jag er att kopiera nedanstående i kursiv text och lämna som kommentar till henne!

Klart du ska fortsätta med hockeyn Amandha, du skulle göra dig utmärkt som linjedomare!

Har alla skrivit detta hos Amandha nu? Bra, då kan ni kommentera mina åsikter också. Själv tänkte jag avsluta detta inlägg med min senaste tanke: "What do you care? You hate me!" Om ni kan lyckas lista vad jag syftar på gratulerar jag er! Nu är det CL på tv:n

/F

Kommentarer
Postat av: Haggan

Amandha skulle plats bättre som huvuddomare än dej ju ;-) hehe....hon skulle stå fast vid ett beslut

2009-04-14 @ 21:01:07
Postat av: Amandha

HAHA..=) Jag bugar och Tack tack..=)

2009-04-14 @ 21:01:13
URL: http://amandhadahl.blogg.se/
Postat av: Anonym

Cool blogg du skriver =)



Här har du ett bra tips om hur man enkelt får många fler besökare till sin sida: http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/join.cgi

2009-04-14 @ 21:49:58
URL: http://vilkendagsomhelstnu.blogg.se/
Postat av: Amandha

Haha.. Öhman där ser du jag skulle kanske bli en bra domare då? Men jag menade förresten att du skulle länka mig på sidan på bloggen och inte i ett inlägg!;) Men jag tror förresten att det funka lite för jag har aldrig haft så mycket besökare.. HAHA!;) Tackar o bugar;) Kram på dig

2009-04-15 @ 21:35:41
URL: http://amandhadahl.blogg.se/
Postat av: angelica

FIN BLOGG (:

2009-04-15 @ 23:06:18
URL: http://bajsmakargatan.blogg.se/
Postat av: maria

fin blogg :)

2009-04-15 @ 23:06:22
URL: http://marrajjaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0