Barndomens byar

Där har jag spenderat helgen, åkte upp påskafton och umgick lite med mina päron, min syster och katten. Det som slår mig är att inget ändras i byn, eller ingen är nog snarare rätt ord. Visst byggs det om och ser lite annorlunda ut i byhålan, men människorna är fortfarande precis likadana. Jag hade faktiskt en diskussion med en taxichaufför på väg hem från krogen om detta, hur man nu förväntade sig lösa några problem strax efter krogens stängning i en taxi liksom. För att återgå till ämnet utveckling så är det nästan skrämmande att se när man ger sig ut på krogen där "hemma", det är fortfarande samma gäng som sitter i samma hörn, ser likadana ut och dricker samma öl. Fortfarande samma äldre singelkvinnor som fått för mycket innanför västen och kollar ungkött och det är samma killar som fortfarande springer efter samma småtjejer, eller nej småtjejerna har ju bytts ut allteftersom det kommer in nya på krogen.

Kan det vara det faktum att jag som har flyttat ifrån byn är den som har förändrats och jag också skulle vara samma "tjomme" om jag bodde kvar? Ni ser ju hur lite det finns att fundera på där i byn eftersom detta upptagit mina tankar hela tiden. En sak hade faktiskt ändrats, åldersgränsen på hotellet hade sänkts från 23 till 18, undrar varför egentligen? Är det ur ekonomiskt perspektiv som man sänker åldern för att få ett större upptagningsområde? Eller vill man ha in unga snygga tjejer istället för uttjänta 23-åringar? Ibland har jag för mycket tankar i huvudet, kanske skulle begå lobotomi? TNE skulle med all säkerhet ställa upp som kirurg, det är en sak som är säker.

Skulle faktiskt skrivit av mig lite upp i byn, men min fars internet är ju odugligt så jag har istället roat mig med att leka fotbollsmanager. På tal om viktiga saker i livet, men lite skoj hade jag ändå måste erkännas. Nu ska jag skutta dusch och sen är det tvättstugan som gäller. Dessa jävla hemmavårdande uppgifter alltså, det finns väl ändå löntagare som gör sådant? Jag ska se till att ha en löntagare som sköter mina hushållsnära tjänster.

Nu fortsätter jag dagen
/F

Kommentarer
Postat av: TNE

självklart stället jag upp och lobotomerar dig... ska inte ens använda din riktiga jorma, tar en vassare köksjorma så det blir ordning på torpet. och skit i löntagaren, du har väl Ellen? du måste bara dressera henne bättre...

2009-04-13 @ 12:46:53
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0