623 bataljer

Satt idag och skrev in mina matcher i excelfil, eller ja inte alla utan de senaste två säsongernas. Fick fram att jag dömt 623 matcher sedan jag blev distriktsdomare 1998.  Det ger ett snitt på strax under 57 matcher per säsong, fortsätter jag i det tempot måste jag döma 7 säsonger till för att nå 1000 matcher. Det finns inget pris eller liknande för att man når 1000 matcher, inte vad jag vet iallafall. Skulle dock vara skoj om man kom upp i det antalet, mest för min egen skulle och ni andra skiter väl i det.

När vi ändå pratar hockey så såg jag damernas VM igår, tyvärr klarade inte svenskorna av Finland utan fick åka hem med en fjärdeplats. Tråkigt för dem, men sånt är livet ibland. Igår räckte de inte till tyvärr mot finskor som var mycket starkare på sin hemmaplan. Lustigt upplägg på VM dock med tre grupper och ingen direkt semifinal, ett mästerskap ska innehålla semifinaler och final om ni frågar mig. Nu ska väl dock detta VM gå tillbaka till det systemet nästa gång vad jag förstått.

När vi då pratar hockey är det också på det viset att herrarnas VM inleds den 24 april, vilket jag ser fram emot. Läste att Kanada och Ryssland börjar får klart med NHL-spelare. Hoppas att även Sverige får med lite bra spelare från nordamerika, verkar som om Toronto vill stoppa Strålman från att åka, i artikeln ovan står dock att läsa att en Torontoback är klar för Kanadas lag. Skillnad på land och land tydligen, men sånt är livet.

Jag är lite sugen på att åka på VM, men jag har inte råd med det. Ska istället åka till London under VM, det är inte bra, hur ska jag kunna se matcherna där? Tål att sugas på den karamellen.

/F

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag och Griphan ska på VM nån gång. Det är bara att hänka ;P

2009-04-13 @ 21:21:13
Postat av: Amandha

Haha.. du nu har ja svarat på ditt dumma inlägg på min blogg..=) svara på det du!!:) Sen tycker jag att du ska länka min blogg från din också så jag får lite mer kommentarer.. dina läsare verkar bättre än mina! HAHA;)

2009-04-14 @ 19:21:43
URL: http://amandhadahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0