Anxiety, coke and chocolate bars

Alltså detta här är helt uppenbart en komplott. Jag misstänker alla människor i min närhet i detta fallet. Just nu springer kameler runt i mitt vardagsrum med det uppenbara målet att äta upp min frus hattar. Som ni alla förstår är detta en helt ohållbar situation för en gammal schlagerlegend som min frus hatt. Redan som liten ansåg den att den var lite förmer än alla andra dromedarer som också gav vår hjälte stryk var gång möjlighet gavs. Det var inte så ofta då hatten hade en beskyddande vän som också var hans främsta donator av grönt chai-té från indien. Runt jul varje år gjorde vår hjälte och dennes beskyddare en liten resa runt stadens torg där de helt sonika skjöt ner alla rosa pikétröjor som gjorde minsta ansats till att håna dem. En gång misshandlade de dessutom en civilingenjör, men det var ett rent misstag som de också ångrade och bad om ursäkt för genom att skicka ett knippe dasspapper till en IT-konsult som setts på samma fest som offrets systers klasskamrats pappas brors far. Men ibland händer det att min frus hatt går omkring på stan som en vanlig katt, med svansen i vädret, visslanden "Oh canada".

När vi ändå är inne på ämnet dårskap och trevligheter kan jag upplysa alla ni själar som sitter och läser detta om att förra titeln var en låt av Coldplay. Detta hade fem stycken vänner listat ut och gissat. Lottning blev alltså följden av detta. Denna lottning vanns av Terror-tess. Hon föräras därför med en poäng i tabellen och har nu sju poäng. Detta föranleder inga som helst förändringar i ovan nämnda tabell! Välkomna att gissa på dagens titel. Snart är året slut och en bag-in-box ska delas ut till vinnaren!

Puss

Kommentarer
Postat av: TNE

Haha, gamla Sator har gjort låten Anxiety, coke and chocolate bars, som ligger som spår 16 på plattan Stereo. Fantastiskt låtnamn.



För övrigt vill jag ha tag på vad du än knaprat för att skriva första delen av inlägget. Give me. Jag kan även tänka mig att ta en kamel.

2008-09-05 @ 21:28:14
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0