Ring ring

Ibland blir man fundersam på saker och ting, vissa av mindre vikt i världen och vissa av större vikt kanske. Idag när jag kom hem från jobbet satte mig otillgängligt till, för att använda en snäll formulering. Då helt plötsligt ringer min privata mobiltelefon, fan också tänkte jag för jag kunde inte svara. Telefonen hade precis slutat ringa, när den ringer igen. Nu blev herr Öhman fundersam på vad som pågick i världen. Telefonen slutade nu ringa, men följdes snabbt upp av att min jobbmobil började ringa. Den ringde tre gånger i rad, innan helt plötsligt min hemtelefon också började ringa.

Här blev jag nästan nervös och började klura på vad som var i görningen, när jag tog mig till telefonen fick jag se att samtliga samtal som missats var skyddade nummer, och enbart ett av dessa samtal genererade ett intalat meddelande på telefonsvararen, vilket också verkade vara vid ett av de sista samtalen. Är det samma människa som ringt alla samtal kan man fundera på varför denna inte lämnade ett meddelande vid första tillfället, om det är flera olika borde väl fler lämnat meddelande?

Ja som sagt mina vänner, livet är diverse funderingar som inte alltid är intelligenta, men ni älskar mig i alla fall. Faktum är att ni ska vara lyckliga, lyckliga över det faktum att ni just nu läser någonting som jag skriver. Lyckliga över att det faktum att ni anser er vara vänner med mig, som antagligen är en av sveriges snyggaste män, i motljus.


Nåväl, det senaste inlägget var betitlad "ungefär såhär..." vilket är en låt signerad Thåström. Detta hade tre stycken svarat rätt på. Två stycken söta, trevliga tjejer och en mesig 08:a (TNE), snacka om provokation. Just det gott folk, min blogg läses på egen risk, man vet aldrig när jag väljer att komma med vagt grundade påhopp.


Lottning kom alltså att påkallas av tävlingsledningen. Med tanke på den rådande ekonomiska krisen i världen hade alla mina husdjur fullt upp med aktiespekulationer och valutahandel, förutom mina islandshästar. Dessa små ö-djur var emellertid alltför deprimerade för att kunna ställa upp och tävla. Jag fick dock tag på tre stycken alkoholiserade grävmaskiner som lovade att ställa upp till priset av en flaska vodka. Tävlingsformen blev hundra meter häck, vilket i sig var en flopp utan dess like. Någon vänlig själ kunde väl gjort sig besväret och upplyst mig om att grävmaskiner inte kan hoppa. Samtliga häckar revs under loppet, ett lopp som efter målfoto kunde avgöras med TNE som segrare. TNE gör därmed ett litet ryck och har nu 13 poäng i tabellen och leder med två poäng före Ylva som var en av de två förlorare i dagens tävling.

Kul att se en ny tävlande i "Kalles Anna" alltid kul med nya deltagare, den här gången blev det ingen vinst, men försök gärna igen. Och hälsa "Kalle".

Till nästa gång vill jag att ni läser sidan 3-6 och gör frågorna på sidan 2.
Glöm nu inte att gissa vilken artist som gjort låten med samma titel som detta inlägg.
/Fredrik


Kommentarer
Postat av: Figge

chansar inte på orup denna gång utan drar till med ABBA!

2008-10-16 @ 23:10:27
URL: http://mrfigge.blogg.se/
Postat av: TNE

Jag chansar blint på att det är Abba (musikgruppen, inte fiskföretaget) som gjort låten Ring Ring. Var en stor hit när det begav sig.



För övrigt: Thåström är stockholmare, likt mig själv, och grävmaskinerna är alkoholiserade, likt mig själv. Det var liksom givet att jag skulle vinna lottningen. Och grävmaskiner kan hoppa, fast inte när de druckit vodka.

2008-10-17 @ 00:27:34
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com
Postat av: Jennie

Kul artikel, det gick ju inte så bra med spekulationerna för islänningarna, så kan det gå när inte haspen är på:)

2010-04-03 @ 15:51:27
URL: http://www.valutahandel.tv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0