Paranoid

Så jävligt är det just nu, stod hemma och städade min lägenhet i fredags när jag helt fick se en man som stod på min balkong och tittade in i lägenheten. Snacka om att herr Fredrik tog ett jätteskutt av rädsla innan han föll ihop på sängen och tjöt av skratt. Det var ju mörkt ut och således var det min egen spegelbild jag såg i fönstret. Så ligger det till mina vänner. Det är bara i denna blogg ni får läsa om de dråpligheter som jag lyckas med i mitt liv.

Helgen var annars en väldigt lugn sådan, dömde juniormatch igår (lördag). Gjorde en rätt okej match, men fick plocka utvisningar till förbannelse. Gav mig fan på att jag inte skulle vika ner mig på slutet utan fortsatte att plocka. Hade granskning på matchen och han var inte missnöjd med min insats. Fick lite nedslag på mitt rörelsemönster på banan. Spenderade lördagskvällen i min soffa där jag höll ett öga på min TV och det andra på datorn där jag umgicks med lite vänner. Hade även en liten sms-konversation med en trevlig filur, alltid kul med trevliga samtalspartners i livet.

Söndagen blev en enda lång uppladdning för den match som startade 17.00. HF Linköping - Skara var det som spelade match, och det var antagligen en av de bättre hockeymatcher som division 2 kommer bjuda på i vinter. Två lag som ville spela hockey och som gjorde det på ett bra sätt vilket gjorde domarinsatsen enkel. Matchen slutade 4-2 till Linköpings favör.

Imorgon är det minsann dags för lite arbete igen, skönt att få komma igång med det igen. Ska på kurs på tisdag i den kungliga huvudstaden. Kan bli skoj att få komma ut och se sig om lite. I övrigt är det en rätt hektisk veckan, möte imorgon kväll, magnetröntgen på onsdag morgon. Det sistnämnda är jag något nervös över faktiskt! Tänk om jag bli utdömd som otjänlig liksom! Hur kul är det på en skala mellan 17 och 3?

Mitt senaste inlägg var betitlat "ring ring" vilket är direkt stulet från en gammal ABBA låt även om Sator har gjort en bra mycket coolare version. Nu var det ju ABBA-versionen jag var ute efter, vilket både TNE och Figge gissade. Figge gjorde en historisk gissning där han för en gångs skull inte gissade på Orup, något han även påpekade i sitt svar.


Lottning blev alltså följden, en lottning som Figge gick segrande ur. Antagligen ett resultat som retar TNE då han har ett väldigt sug efter förstapriset. Personligen tror jag att lottningen gick emot honom för att han orerade alltför dåligt om artisten. Figge kliver med detta upp på 3 poäng i tabellen och klättrar från en tolfte till en niondeplats i nämda tabell.

Dagens titel är en enkel enligt min åsikt och bör generera en drös med gissningar, men det får framtiden utvisa.
Godnatt

/Fredrik


Kommentarer
Postat av: TNE

Paranoid är en låt av den mycket klassiska rockgruppen Black Sabbath, som det säkerligen gjort runt halvmiljonen covers på, men det är fortfarande alltid orginalet som är bäst. Det var, om jag inte missminner mig, Ozzy som sjöng och hoppade i Sabbath, och det är ju en herre som garanterat har dragit i sig nog med substans för att vara paranoid även om han nu är förbannat skakig, också på grund av tungt substansmissbruk. Han verkar exempelvis ha fått nojan på sina katter under 1980-talet, och dräpt dem medels hagelgevär och kniv, iförd vit kostym. Det är så dom ska tas, dom jävlarna.

2008-10-19 @ 23:17:34
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com
Postat av: Figge

minns inte riktigt om det var en duett mellan Orup och Black Sabbath eller om Black Sabbath gjorde den låten själva, jag väljer att chansa på det senaste denna gång

2008-10-20 @ 10:42:24
URL: http://mrfigge.blogg.se/
Postat av: anton

tjena farbrorn. kul att du får se nått annat än den här stan och finspång. fasst det gäller väl i högsta grad även mig själv kom jag på bortset från finspång då.



min gissning på grupp är black sabbath.

2008-10-21 @ 11:15:56
Postat av: Anna

Haha, ja vem hade inte fått en smärre chock av den åsynen! ;D Och du, Paranoid är minsann en låt av självaste Black Sabbath.. Sen ska du ha en eloge för att du nu äntligen producerat några nya texter. Bra jobbat där! =)

2008-10-22 @ 18:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0