Balladen om all kärleks lön

Jag är hatisk för tillfället, men inte så farligt ändå. Jag undrar dock hur i helvete (ursäkta språket) folk kan ge sig ut på cykel utan lyse när det är mörkt ute? Jag har nästan lyckats köra på två cyklister den senaste veckan, för att jag helt enkelt inte sett dem. Fattar de inte att bilar gör ont att krocka med? Antagligen inte, men de lär sig väl den hårda vägen snart.

Bloggandet ligger nere känner jag, och jag får skäll för det också. Det händer inte så mycket i mitt liv just nu. Jag arbetar, tränar, dömer, och sover typ. Undrar om livet ska vara såhär tråkigt eller om det är jag som inte är roligare? Vad tror ni, mina fans, om detta?

För övrigt går jag och funderar lite på om jag ska våga vara fräck och ställa en fråga, men jag är som vanligt inte den mest framfusiga människan jorden sett. Vet att det sämsta svar man kan få är nej, men samtidigt kan man inte få ja om man inte frågar. Denna ambivalens tar kål på mig. Vad ska jag göra?

Förra titeln var Paranoid, och platsar i klassen enkel. Dock hade endast fyra stycken mod nog att lämna ett svar på det. Svaret är ju givetvis Black Sabbath, med Ozzy i spetsen. Det kom alltså att avgöras via lottning, en lottning som Figge gick segrande ur. Figger klver med detta upp på 4 poäng i tabellen, som dock inte förändras platsmässigt. Redaktionen gratulerar Figge till denna etappseger och hälsar samtliga läsare välkomna att gissa på dagens titel.


Nu ska jag slå ihop på soffan.

/Fredrik


Kommentarer
Postat av: TNE

Jag gissar på att Balladen om all kärleks lön är en låt av den gamle gode snuskfarbrorn Cornelis Vreeswijk, mannen med betydligt mer vokaler i efternamnet än vad som motiverat är.

2008-11-05 @ 20:34:00
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com
Postat av: Figge (etta i formtoppen)

något som likar orup! äntligen, svensk med lite småkonstiga texter: Cornelis Vreeswijk

2008-11-05 @ 21:29:02
URL: http://mrfigge.blogg.se/
Postat av: The bitch in fimpan

Du så jävla tråkigt har inte jag vid msn ;)

2008-11-06 @ 22:04:07
Postat av: Ida

Det måste väl vara Cornelis?



Var på tog för länge sen jag var här helt klart..

2008-11-27 @ 11:34:26
URL: http://mira83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0