Alla visa män

Så kan man kanske sammanfatta allt prat kring vilka som ska spela från start i sveriges EM-lag. För er som är ignoranta kan jag upplysa er om att det spelas just fotbolls-EM i sommar. Jag tänkte att jag skulle sälla mig till skaran som har en åsikt om vårat landslag. Läste på aftonbladet idag där de frågade Anders Svensson vart han vill spela. För mig är Anders bänknötare i årets EM, det är dags att låta Kongo-Kim få förtroendet i den offensiva rollen. Eftersom Linderoth har tackat ja utgår jag från att han pallar att spela och då ska han spela i den defensivare mittfältsrollen. Svensson får allt finna sig i att vara reserv, åtminstone i mina ögon. Nu har herr Lagerbäck visat sig vara lite tråkig i sina uttagningar och oftast gått på gamla meriter än något annat, men jag kan få hoppas i alla fall. Artikeln finns att läsa på länken här ->
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/fotbollsem2008/article2579684.ab.

Idag fick vi ihop vår uppsats och korrekturläste den och grejade innan vi skickade in den. Efter det skulle jag gå hem och plugga tänkte jag, och det gjorde jag också. Satte mig i en campingstol på balkongen och läste en stund, men somnade mitt i solen och misstänker nu att jag inte kommer få några direkta studier utförda. Har en jättetråkig tenta imorgon om samhällsvetenskapliga metoder, den idioten som ansåg att det skulle vara en salstenta bör göra en kontroll av sin intelligens.

Gårdagens titel var Don't say goodbye och det är en låt av Lisa Miskovsky. Detta hade ingen gissat på, även om TNE var inne på det spåret. Tyvärr för TNE så gissade han till slut på goldfinger och därmed avgår ingen med seger i den etappen. Jag har dessutom kommit på att om ingen gissar rätt, borde poängen gå vidare till nästa omgång som en slags jackpot. Deta har jag därför infört och ändrat i regelbloggen. Dagens titel är alltså värd två poäng.

Kommentarer
Postat av: anton

äntligen nått man känner igen.... EBBA GRÖN!!

2008-05-30 @ 20:16:04
Postat av: isabelle

Ebba.



kommer dock ej ihåg vilken skiva just nu, och orka googla.

2008-05-30 @ 22:37:14
Postat av: TNE

haha, Alla Visa Män är en gammal go ebba grön-låt, från plattan Kärlek&Uppror, den gamle godingen. Du om någon fredwurst, bör vara uppmärksam på hur ebba grön skaffade sig föda under inspelningstider. Detta involverade jocke thåström, en poncho, en sombrero, en cykel och en tegelsten. Old School smash'n'grab alltså. Tilläggas bör att jag är rejält på lyset då jag skickar in detta. Fridens, och ge mig poäng!

2008-05-31 @ 01:56:10
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0