Domination

Betyder enligt NE Herravälde och det är något jag har över denna text, denna del av internet, denna institution i samhället som denna blogg trots allt är. Världens makthavare borde läsa denna blogg och ta till sig och låta sig utvecklas av denna. Eller ja man ska ju inleda på något sätt, varför då inte sprida dynga? Man ska göra det man är bra på och det är vad jag har gjort nu.

Sedan jag skrev sist har jag inte gjort sådär mycket. Drack vin i tisdags, det blev sent, gick upp tidigt i onsdags (runt 9) och grupparbetade lite med Anton och Tanten. Sedan åkte jag till Stockholm med Dasen, Åland och Vasa (De har riktiga namn också, men jag kan bara Dasens som är Anders.) där såg vi på fotbollsderby mellan vårat Djurgården och pajasarna från söder. Tyvärr gör Djurgår'n en riktigt dålig insats och lät packet vinna. Var inga glada miner på vägen hem, men alla dagar kan inte gå i dur. Idag var vi på någon info-sökningskurs på biblioteket, den var väl sådär spännande ärligt talat. Imorgon ska jag försöka plugga inför en tenta på måndag, men det går väl åt helvete det också.

Fyra stycken av er, mina vänner, hade mycket riktigt gissat att titeln "Önskar att någon.." är en låt av kent. Vänta nu skrev jag fyra stycken? Det är inte riktigt hela sanningen, det var nämligen fem stycken som hade gissat på titeln. Då det nu är ganska viktigt för mig att veta vem som tävlar, för att kunna upprätthålla en tabell, har jag efter att ha talat med juridisk expertis beslutat att ogilla anonyma gissningar. Regelbloggen kommer att uppdateras med denna ändring inom en snar framtid för att möta detta nya problem. Sen tycker jag att det är oerhört löjligt att lämna anonyma kommentarer, kommer nog inte låta dessa publiceras alls i framtiden. Stå upp för den du är!

Nu börjar ni mina läsare tro att jag är en total idiot som har glömt bort lottningsproceduren, men icke. Förvisso är jag en idiot, men jag har inte glömt bort lottningsproceduren. Idag har jag hyrt in Dasens tama dammråttor som har paddlat kanot på Stångån. Det blev faktiskt en rafflande jämn tävling där alla kom i mål i stort sett samtidigt, något som gjorde det omöjligt att kora en segrare utan målfoto. Enligt Dasen så har alla fyra dammråttor tränats och dopats precis likvärdigt från födseln varför de har exakt samma fysiska och mentala status. Detta innebär att alla tävlingar mellan dem blir väldigt jämna. Vinnaren i tävlingen blev dammråtta nummer fyra, som Dasen döpt till Knivsta efter en gammal hederlig järnkamin. Knivsta, alltså dammråtta nummer fyra, representerade min lilla Mentor i tävlingen. Detta leder alltså till, vilket ni väl redan räknat ut, att Mentorn avgår med segerna i dagens etapp. Med denna seger kliver Mentorn upp på 7 poäng i tabelle som hon nu har en ensam ledning i. Tävlingsledningen applåder dagens segrare och önskar alla välkomna att gissa på dagens titel.


Kommentarer
Postat av: Ylva

Pantera!



Jag vill ha en guldstjärna för snabbt svar. ;)

2008-05-08 @ 20:50:04
URL: http://grusifer.wordpress.com
Postat av: anton

det är pantera som har gkort låtwn

2008-05-09 @ 04:06:36
Postat av: angton

et är pantera som gjort låten

2008-05-09 @ 04:08:10
Postat av: TNE (med ett paket skinka i näven)

Nu kommer det ett till problem med låtnamnet domination, då det finns flera band som gjort den, men jag chansar på att du menar Panteras version, och inte Hypocrisy, Biohazards eller Bolt Throwers. Domnation ligger på plattan Cowboys from Hell, anno 1990, vilket är ett passande namn, och det osar nittiotal.



För övrigt är det tokskönt att Bajen satte dit Djurgår'n, och dessutom fick slut på sin måltorka. Bara för att gnida lite salt i såren ;).

2008-05-09 @ 14:03:53
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0