Road trippin'

Dagen till ära har jag gjort precis detta, eller som låtens text inleds: "Road trippin' with my two favourite allies." Jag blev hämtad av mina två vänner runt halv två idag. Sedan styrde vi kosan förbi Linghem och sedan ner mot Söderköping. På grund av gårdagens valborgsfest infann sig en viss trötthet och vi var väl alla tre rätt sega i kolan. Väl framme i Söderköping styrde vi våra fötter mot Smultronstället (reklam) där vi skulle intaga lite glass. Efter en titt i deras ganska maffiga meny bestämde jag mig för en glass som kallades Blueberry hill den såg god ut på kort. Glassen serverades av en söt liten blondin, men glassen var allt annat än liten kan jag säga. Helt bisarrt stor glass, jag fick i mig halva och höll sedan på att spy varpå jag fann mig tvungen att sluta äta. När detta var färdigt gick vi en liten runda i byn innan vi satte oss i bilen och for iväg söderut på E22:an. Utanför Ringarum stannade vi till vid en bensinmack för att fylla bilen med drivmedel. Jag och Finny bestämde oss då för att det var läge för folköl och köpte oss därför ett sexpack. Mike som körde fick gott vara utan alkoholhaltiga drycker denna dag, Efter denna bränslepåfyllning inledde vi en turné av sällan skådat slag.

Färden fortsatte söderut, först in i Gusum och flummade runt och kollade läget lite. Jag ringde till PB&J (som bor i Gusum) för att se om hon var hemma, men där fick jag inget svar. Vi for därför ner mot Valdemarsvik och kolla läget där och for ut mot Fyrudden och spanade in lite schyssta hus och strandhugg. Sedan fortsattes färden ner mot Gamleby för att där svänga av in på riksväg 35 med riktning mot Linköping. En liten tur in på Överums centrum för att kolla efter snygga tjejer att lura med på en åktur gav absolut ingenting mer än att ölen helt plötsligt var slut när vi var utanför byn. Färden fortsatte mot Linköping och en avstickare gjordes in i Åtvidaberg där vi kollade till gamla anrika Kopparvallen och letade tjejer. Tyvärr verkade alla länets tjejer befinna sig någon annanstans och vi fick därför åka tomhänta även härifrån. Eller vänta lite, jag kan inte ljuga, tomhänta var vi inte utan vi köpte ett nytt sexpack.

Sedan ställde färden mot Linköping och Ica maxi där vi handlade musslor och lite annat smått och gott innan vi hamnade hemma hos Mike och hans fru. Där åts musselsoppa, dracks öl och vin samt snackades en hel strunt. Vi hann även med att kolla in Rambo 4 innan Mikes fru Sara körde hem mig och Finny. Nu sitter jag hemma och tycker att det har varit en riktigt trevlig dag, även om det kommer dröja länge innan jag äter blåbärsglass igen.

Valborg spenderades på kravall, nämligen Akuten. Det var en trevlig tillställning som föregicks av en lite födelsedagsfest hemma hos Linda med grillning och sedan Champions league. Trevlig kväll med trevligt folk, jag gav mig även på att flörta lite med en tjej, men det gick precis som vanligt åt skogen. Jag är precis oduglig på det där med kvinnor alltså. Var i säng någonstans runt halv fem tror jag, så ni kan ju förstå min trötthet imorse.

Förra titeln som var Superjudge var en låt skriven och framförd av Monster magnet, något som Ylva och TNE lyckades lämna som svar. Detta gav som följd en lottning mellan de båda, en lottning som Ylva vann och därför kliver upp i delad ledning tillsammans med Anton och Mentorn. Alla tre har sex, till antalet poäng alltså. Grattis till Ylva, men jag tycker det är dåligt med två gissningar på en titel. Hoppas på fler denna gången.

Nu ska du ha ett stort tack för att du läste denna smörja
/Fredrik

Kommentarer
Postat av: TNE

Och road trippin görs med Röda Heta ChiliPepprar, eller Red Hot Chili Peppers, som de heter på originalspråk. Synd på damerna dock, men i gamleby kunde jag på förhand säga att damer saknas.

2008-05-01 @ 23:45:07
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com
Postat av: figge

RHCP, äntligen en bra låt! / modoröven

2008-05-02 @ 01:45:45
URL: http://mrfigge.blogg.se
Postat av: Ylva

Red Hot Chili Peppers!
Låter som en kul helg. Grusan och jag tog årets första glass på Smultronstället i onsdags fm. efter att vi varit på återbesök hos veterinären i Sörping. Fast vi fuskade och tog en strut på hörnet, vi åt inte en sådan där superdunderglassskapelse på själva restaurangen. Det får bli nästa gång.

2008-05-02 @ 11:11:53
URL: http://grusifer.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0