Önskar att någon...

För en gångs skull kunde vara förståelig och okomplicerad. Är det för mycket begärt?
Att kunna vara så öppen och ärlig att man som mottagare slipper famla i mörker!
Tända lite ljus längs livets mörka allé, lyfta locket på livets djupa kittel.
Gör detta snälla och led mig framåt min vän!

Usch och fy vara poetisk och mjuk sådär en tisdagseftermiddag, bäst att jag slutar med det omedelbart. Sedan sist har jag varit på fest med mina kollegor, vi hamnade på Harrys i Motala. Nu tänker ni som har varit med i bloggen en stund att jag kommer skriva en rad ovänligheter om denna nattklubb som jag gjorde i inlägget "You are nothin'". Icke mina vänner, medan Harrys i Linköping bestod av äldre, onyktra och desperata kvinnor, var Harrys i Motala fullt av unga snygga tjejer i min ålder och lite yngre. Det fanns lite äldre kvinnor också, men merparten var i intressant ålder. Träffade en del kul folk där och dansade runt litegrann. När jag kom hem hade jag ett alldeles utomordentligt uppslag till ett nytt blogginlägg, hela inläggets innehåll och titeln var klar i min huvud. Problemet är att jag inte skrev när skiten när jag kom hem utan väntade till dagen efter, då hade jag givetvis glömt min storslagna idé.

Det är därför jag inte har skrivit på ett tag Ylva, blev arg på mig själv och tappade sugen. Jag hoppas det är okej med dig?

Igår var jag på jobbintervju, just det en jobbintervju. Jag har sökt ett jobb som jag fick besöka en intervju för igår. Möttes upp av en liten tjej som ställde mycket frågor och log hela tiden. Intervjun kändes helt okej, och hon skulle gå vidare med mig till deras kund som är ett företag i Linköping. Nu är det upp till kundföretaget att avgöra om jag är intressant.

Förra titeln som var "Gubbe & Kärring" är en låt publicerad av De lyckliga kompisarna, detta visste tre stycken av er mina läsare. Därför lottades det lite mellan dess tre och den lycklige etappvinnare blev, trumvirvel, TNE som med denna vinst kliver upp på 3 poäng i tabellen. Grattis Matte, du och alla ni andra är välkomna att gissa på vilken grupp som låten med samma titel som detta inlägg.

Ha en bra dag
/Fredrik

Kommentarer
Postat av: TNE

Önskar att någon.. är ju Kent, plattan B-sidor 95-00, cd 1 på den dubbel-cdn. Personligen anser jag att cd 2 är bättre, något jag ständigt har haft diskussioner om då flertalet bekant anser att cd 1 är bättre. Men det är ju diskussioner i motljus man lever för.

2008-05-06 @ 21:10:46
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com
Postat av: anton

äckliga kent

2008-05-06 @ 22:10:51
Postat av: Anonym

kent

2008-05-06 @ 22:11:45
Postat av: Ylva

Hmpf. Okej då. För den här gången. ;p



Svaret på frågan är Kent, btw.

2008-05-06 @ 22:48:50
URL: http://grusifer.wordpress.com
Postat av: Den stressade Mentorn

Kent =)

2008-05-07 @ 08:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0