Kungen av kosmos

På tal om regenter och demokrater som vår uppsats rör sig i utkanten av valde jag idag titeln Kungen av kosmos. Vi skriver om demokrati och jag tyckte att det var en schysst långsökt lite koppling att göra. Jag har dessutom inte skrivit i denna bloggen på väldigt länge och då var det dags att fula lite med att en långsökt koppling för att ni skulle överse min lilla frånvaro.

På tal om frånvaro så lyser jag med min egen frånvaro ikväll, skulle umgås med en vän var tanken. Min vän skulle höra av sig när denne anlände till sitt hem, men vännen anlände aldrig hem och jag har inte orkat ta tag och ordnat upp något för kvällen utan sitter och latar mig lite i min soffa. Typiskt min otur att sånt här alltid händer mig.

På tal om att ordna upp så ordnade en annan vän upp att jag fick leka fyllechaufför ikväll, han och en vän skulle till Ljungsbro på fest. Frågan är vad det kan tänkas vara för fest som är värd att besöka i Ljungsbro av alla ställen liksom? Å andra siden är det inte mitt problem vart andra människor festar antar jag?

På tal om att anta så tror jag att det är säkert att anta att ni har förstått dagens litterära grepp i denna blogg. Har du inte förstått det så ska du inte fundera alltför mycket över begreppet "litterära grepp" i framtiden. Du ska nog helt enkelt nöja dig med att läsa min blogg och njuta av den.

Och när vi då talar om njutning så var jag hos en massör idag, då kanske ni undrar vad det är för njutning med det. Det är ingen direkt njutning alls att besöka massör utan det gör helt enkelt ont. Njutningen kommer väl i förlängningen när min kropp mår bättre och jag kan röra mig som jag vill när jag idrottar.

While speaking of att idrotta så har jag dömt en del sedan sist vilket har gått rätt bra, men jag får värma upp sjukt länge för att kroppen ska hålla när matchen börjar. Sen gäller det att hålla igång hela matchen och inte stelna till för då går jag nog sönder igen. Spelade match i söndags, men höll bara i 30 minuter innan jag hade ont och fick kliva av för gott.

Och när vi då har kommit till att hålla igång måste jag just hålla igång min tävling. Senaste inläggets titel var Quality or quantity och det är en låt av Bad religion. Detta visste hela tre stycken av er och därför har jag lottat fram en vinnare. Denna vinnare blev Anton som dessutom skriver uppsats ihop med mig. Nästa inlägg ska inte dröja lika länge igen det lovar jag.

På tal löften så lovar jag att detta stycke blir det sista i detta inlägg. Jag hoppas att ni gissar på dagens titel och deltar i min tävling! Jag utlovar en bag-in-box med vin till den som har fått flest etappsegrar vid årets slut.
Puss i ljumsken på er mina supportrar
/Fredie


Kommentarer
Postat av: TNE

Kungen av Kosmos är en låt av den gode di Leva, som en gång i tiden (läs tidigt 80-tal) hade en get som husdjur, och sågs vandra runt med denna i koppel på Brynäs i Gävle, alltså istället för en hund. Detta iaktogs bland annat av mina egna föräldrar. di Leva bor för övrigt kvar i Gävle, har en son som faktiskt heter Kosmos, och är ganska skön. Tycker det är dags för kaftanen att få ett större genomslag.

2008-05-24 @ 00:07:08
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0