The Bitter End

Jag har nått fram till det bittra slutet mina vänner, men det låter nästan alldeles för dramatiskt egentligen. I själva verket är det inte så hemskt. Jag var på årsmöte hemma i min barndoms stad igår kväll, det var min moder-förening som höll möte, en förening som jag har representerat som spelare, ledare och styrelseledamot. Som Ideellt arbetande ledare och styrelsemedlem har jag hållt på sedan 1996, men igår var det sista gången på länge som jag representerade byns största idrottsförening. Fick en blomsterbukett som tack för tiden, en bukett som jag var "snäll" nog att ge till min lilla mamma (den har större överlevnadschans hemma hos henne). Mötet var precis lika tråkigt som ett årsmöte ska vara med alla strikta förhållningar. Vi fick dock en rundvandring i det nya badhuset som håller på att färdigställas vid idrottsplatsen. Det blir en häftig byggnad kan jag säga, tacka fan för det när kostnaden ligger på 165 miljoner, Äventyrsbad, relax, gym och bowlinghall med O'learys-restaurang. Blir en sjukt komplett anläggning däruppe nu, hoppas satsningen fortsätter där uppe. Det är första gången sedan 1998 som jag inte sitter med i en styrelse av något slag, ska bli skönt att få lite ledigt, även om jag inte saknar erbjudanden om nya uppdrag. Framtiden får utvisa vad som händer, sker och fötter.

På tävlingsfronten börjar det röra sig med lite deltagande igen vilket uppskattas väldigt mycket av er älskade (?) skribent. Rätt svar på förra titeln har fyra stycken lämnat. Alla är tjejer dessutom, ska jag tolka det som att jag inte skriver tillräckligt manligt, att priset är en smula kvinnligt, är det bara en slump eller är det helt enkelt så att jag är så fruktansvärt snygg att alla kvinnor bara vill skriva kommentarer till min blogg? Det  tål att tänkas på tycker jag, hur som helst fick jag lotta fram en vinnare bland er fyra som svarat, vinnare i den lottdragningen blev en gammal vän från byn Ylva (http://grusifer.wordpress.com/) som därmed tog sin första inteckning i tabellen som sjuttonde deltagare i min tävling. Välkommen in i spelet får vi säga till dig och tack för kramarna, hoppas din rosa dator blir vad du hoppas på. Tack till Saara för lektionen i Finska också.

Idag ska jag sysselsätta mig med viktiga saker, först ska jag ner och prata med min telefonoperatör och fixa ny abbonemangsform, det blir en smula expensivt att ha det jag har nu men jag är väl för socialt inställd för att klara mig bra i världen. Sedan ska jag ner och låta Janne Z slipa mina raketer inför helgens drabbningar. Sedan borde jag väl skriva lite hemtenta också, men vad fan det är inte stressat på den fronten ännu så jag skjuter nog på det lite till. Jag skulle logga in på SEB förut och stjäla lite pengar ur min egen sparfond, men jag misslyckades till och med med detta. Snacka om puckad människa, får vänta till efter helgen helt enkelt. Fick tillbaka min insättning till förra veckans hjälte Antonina, du har gett mig fel kontonummer och JA jag skyller detta på dig. Jag skulle tanka förra veckan, men mitt konto saknade täckning som tur var hade jag min parallellslalompolare med som snällt fick skutta in och lösa ut mig. Stort tack mannen.

Ikväll ska jag ju tvätta också, och det är dessutom Ishockey på televisionsapparaten, Frölunda-Färjestad, det kan bli en bra match och lite slutspelstakter. Tyvärr åkte mitt lag ut mot Linköping, lite synd för de var inte sämre spelmässigt än Linköping, men slakabönderna gjorde ju målen och det är det som räknas. Kul att grabbarna tog sig till slutspel dock. "Vi är med er överallt" och "vi älskar er ändå".

Nej nu har jag tagit upp alldeles för mycket av eran tid, Välkomna att rösta på dagens titel och var med i tävlingen där priset är alkoholhaltiga drycker.

Tack för din tid
/Freddie

Kommentarer
Postat av: Linda

Nej men? Nog trodde jag ju att du skulle hålla på i 40 år så du får en guldklocka (iofs är det väl bara kommunanställda som får det...) Iaf så tror jag att det är Placebo.

2008-03-21 @ 08:05:16
Postat av: Ida

Oj, denna känner jag ju till!!

Placebo gissar jag på!

Tjipp!

2008-03-21 @ 12:23:56
URL: http://mira83.blogg.se
Postat av: La Mentora

Lätt den här gången åsså =) Placebo...

2008-03-21 @ 14:30:44
Postat av: anton

placebo

2008-03-21 @ 16:32:34
Postat av: Patrikada

Thank you for all your emails and help. I have solved my problems with your help and my life is now worth living. I cannot thank you enough for what you have done for me and want the whole world to know how grateful I am for you. Thank you thank you thank you.

2010-05-10 @ 12:38:17
URL: http://patrikada.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0