Jag är en idiot

Så ligger det till gott folk! Varför är jag då en idiot frågar ni er, förutom ni som känner mig väl och vet att det är så. Det är så här att jag är fruktansvärt ineffektiv och lyckas inte få något som helst gjort för närvarande. Idag skulle jag ha skrivit hemtenta, men jag orkade inte utan fixade min diskmaskin istället. Kontentan är att jag inte har någon smutsig disk kvar, men att jag måste jobba arslet av mig imorgon och till vilken nytta liksom? För ett jobb med pissig betalning, obetald övertid, risk att hamna i bråk, bli bespottad och utskälld och ingen jävel som tackar dig för det du gör. Har en sån jävla lust att skita i den här utbildning och satsa på något som ger en rejäl inkomst istället. Den stora frågan är ju bara vad? Jag vill jobba med människor, men just nu håller vi mest på med skit rent ut sagt. Förbannat synd då det är ett jobb som jag trots ovanstående epiteter vill ha och tycker skulle vara kul. Det är ju dock inte så kul att få en massa skulder på det här dock. Till sist kommer jag inte byta ändå jag är alldeles för inställd på läraryrket, men ibland måste man få fundera va?

Istället för att skriva hemtenta lyckades jag skriva en låt istället, som vanligt ingen sprudlande glad sång när jag skriver men ändå. Det där med rockstjärna kanske vore något egentligen. Tänk att stå på scen och vara snygg och bli beundrad av en folkmassa. Det vore coolt, i och för sig skulle det räcka med att jag gick på en scen så skulle den stora delen vara fixad, då skulle det bara saknas en folkmassa. Sedan kom Micke och Adde hit och vi spanade på Färjestad - Linköping. Linköping vann tyvärr, men men hoppas FBK vänder det hela. Imorgon är det hemtentadags, fanskapet ska vara inne på onsdag förmiddag. Får helt enkelt ta fram mina litterära färdigheter och presentera ett underbart arbete som kommer att avundas av min examinator. Det blir nog lätt tror jag.

Min lilla Mentor var det enda som lyckades få ur sig att "Handsome man" (såg ni kopplingen till mitt yttre?) är en låt av Robbie Williams. Jag hade förberett mina sköldpaddor på en rafflande tävling i 400-meter häck som skulle ligga till grund för det hela, men nu får de snällt vila till nästa tillfälle istället. Mentora eller som hon själv vill kalla sig La mentora, hon tror hon är något, kliver därmed upp på 4 poäng i tabellen och delar där ledningen med tre stycken andra (Terror, Anton och Ida C). Grattis till dig och nästa vecka ska du vara min slav under min VFU-period.
 
Kom ihåg att lämna en gissning på dagens inlägg så ni kan vara med i min lilla betydelsefulla (?) tävling.

Ha en bra natt och en ännu bättre dag
Freddie

Kommentarer
Postat av: Mentora

Tack vare din återkommande statuskommentar (eller vad man nu ska kalla det..) på msn, så vet jag ju att det är Imperiet.. =)

2008-03-24 @ 22:23:31
Postat av: Therese

Yes äntligen nåt jag kan! Imperiet är det som producerat fram den här eminenta låten, låt nummer 1 på albumet "Tiggarens tal"

2008-03-24 @ 22:32:31
URL: http://ladykiller.blogg.se
Postat av: Linda

Imperiet

2008-03-24 @ 22:36:32
Postat av: Ylva

Imperiet, of course.

Yay! Kul att jag fått en poäng. Min rosa dator verkar btw lovande. ;)

En regelfråga. Om det skulle finnas två olika låtar med samma titel och man vet detta och vill gissa två gånger; räknas då båda ens svar eller bara det ena? Om bara det ena räknas; är det då det första eller sista som gäller? (yrkesskadad, jag vet men tanken slog mig ändå). :p

2008-03-25 @ 11:31:36
URL: http://www.grusifer.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0