... som eld

Känner jag mig för närvarande, inte att jag är het sådär som ni tror nu. Jag är som bekant jävligt snygg, men bara i motljus. Däremot så är jag glödande varm efter att ha gjort två stycken fotbollsmatcher i solen. Först spelade jag lite boll mot Kimstad borta, det gick sådär för att vara snäll mot mig själv. Vi förlorade ju såklart matchen med 4-1 efter att vi helt enkelt varit för dåliga. Referat finns att läsa här http://sonstorpsik.blogg.se. Efter detta åkte jag hem till Linköping, åt mat, vilade och drack vatten innan jag blev hämtad för avfärd mot Bjärka-Säby. Nu kan jag ju inte se er som läser, men jag antar att ni ser ut som fågelholkar. Bjärka-Säby ligger mitt ute i ingenstans, men ett fotbollslag har de. Kul att se lite nya platser i världen ibland. Jag fick gå på den sidan där solen låg på, för er som inte bor nära mig kan jag upplysa om att det har varit sjukt soligt och varmt idag. Först en match där jag spelade 90 minuter i solen och sedan gå på linjen 90 minuter i solen har varit jobbigt för lilla mig.

Som eld är ju inte känslorna för vårat svenska fotbollslandslag såhär efter en förlust mot Ukraina, som enligt länkad artikel ställde upp med ett B-betonat lag. Läs själva.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/fotbollsem2008/article2589422.ab

Anledningen till de här länkarna är att jag är med på bloggportalen, mest för att locka fler människor att läsa mina inlägg.

Ylva frågade i en kommentar om jag håller ordning på alla gissningar och resultat i tävlingen. Självklart har jag det, men inte synligt. Jag för statistik över detta för att försäkra mig själv och er om att rätt person får vinet.

Senaste titeln var Rock star och fyra stycken underbara människor blandade sig i leken och gissade. Fick tre olika svar och bara ett var rätt, det var nämligen Hole som jag hade i åtanke. TNE vinner därför denna etapp och seglar upp på 6 poäng i sammandraget. TNE delar därmed tredjeplatsen med Ylva som denna gång gissade fel.

Glömde ju också att Isabelle faktiskt fick 2 poäng för sin vinst senast. Det lönar sig att vara på hugget när det vankas jackpot.

Nu ska jag slå ihop på min soffa.
/Freddie

Kommentarer
Postat av: Therese

Imperiet. Finns med på skivan Tiggarens tal, spår nummer 6. Och om jag inte missminner mig så var det Imperiets sista skiva innan de lade av. Och tror att den kom ut 1988

2008-06-01 @ 22:00:23
URL: http://ladykiller.blogg.se/
Postat av: TNE

Hehe, dagens var ju pissesimpel, är ju husguden Thåström fast under namnet Imperiet som spelat in, någongång under 80-talet, detta fantastiska decenium. Eftersom jag bara har Toupeströms (Ja, karln har toupe) Imperiet-tid i mp3-format har jag ingen susning om skivnamnet. Det suger.

2008-06-01 @ 22:03:45
URL: http://pessimists-betraktelser.blogspot.com
Postat av: isabelle

Imperiet



Tiggarens Tal

2008-06-01 @ 22:12:48
Postat av: anton

imperiet

2008-06-01 @ 22:40:43
Postat av: Mentorn

Imperiet

2008-06-02 @ 09:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0