We're Right, You're Wrong

That's how it is today friends, We as in me and my 16 different personalities, you as in no less than you.

Senaste titeln var det sex stycken som gissade rätt på att det var Bad Cash Quartet som hade skrivit låten "Too bored to die". Det är ett nytt rekord, trevligt med många som lämnar svar, fortsätt så mina kära undersåtar.
Eftersom det var såpass många som gissade blev det en rafflande lottning. En lottning där Mentorn drog nytta av att ha lämnat första gissningen och därför hade fler lotter än de andra. Mentorn kliver upp på en ensam andraplats med 3 poäng i och med detta. Till er andra som gissade vill jag bara säga tack och bättre lycka nästa gång.

Sist jag bloggade var i måndags och sedan dess har jag gjort en hel hög med saker. Igår morse blev jag hämtad av en taxibil och skjutsad till Arlanda. Taxin var en SAAB 9-5, chauffören var en något stressad skåning som pratade så att jag hade svårt att förstå. Borde inte taxi-chaufförer ha såpass mycket hyfs att de låter sina kunder sova när avfärden sker 05.30 liksom. I alla fall när det handlar om rockstjärnor som suttit uppe och halsat whiskey halva natten. Jag ska fan skriva en motion till Taxi-facket om detta som borde vara en självklarhet. Fort körde han inte heller, jag frågade honom vid ett tillfälle, när vi var ute på motrovägen, vart han hade parkeringsbiljetten.

Väl framme vid Arlanda International Airport, eller vad fan det heter, fick jag snällt stressa in till incheckningen. Planet, flight BA773, lyfte klockan 09.05 och förde mig mot huvudstaden på de brittiska öarna, nej inte säffle, London. Klockan var runt 11, lokal tid, vi landade på Heathrow. Efter att ha gått igenom tullen och besökt baren för att få i mig en stänkare, gick jag ut till taxibilarna där det mycket riktigt stod en bil och väntade på mig. Det stod faktiskt en propert klädd herre med en skylt där det stod att läsa "mr. F. Ohman", snacka om stort liksom. Taxi förde mig till skivbolaget Virgin's kontor som låg mitt i London, tror jag. Där träffade jag en herre som hette Alan Wright, antagligen så heter han fortfarande det, men man kan inte alltid veta säkert. Jag och Alan diskuterade kring mitt kommande album och den PR-turné som bolaget ville skicka ut mig på. Det ser ut att bli en häftig liten miniturné med radioshower och TV-framträdande. Tanken är tydligen att jag ska fara runt i åtta Städeri fyra världsdelar på 10 dagar, hallå jet-lag liksom. Det kommer att bli besök i Berlin, Paris, London, New York, Moskva, Tokyo, Peking och Sydney. Hade ju varit kul att fått chansen att se städerna lite också och inte bara besöka massmediala intressenter.

Efter mötet passade jag på att besöka Arsenals souvenir-butik, där jag handlade för 15000 svenska kronor. Mycket nya snygga kläder att använda på stan och på scen. Fick även titta lite på arenan också innan det var dags för avfärd mot Heathrow igen för flygresan hem. Flicht BA780 lyfte mot skyarna 21.30, lokal tid, för att sedan landa på Arlanda runt 01 på natten, svensk tid. På flyget fanns en riktigt snygg flygvärdinna som hette Stacey, jag tror hon fick skäll av sin chef efter resan för hon servade bara mig, men det var trevligt och hon höll min hand under landningen. Efter landningen väntade återigen en taxi på mig, nu var det en värmlänning som körde. Det var lättare att förstå vad han sa, men inte fan kunde han köra. Trodde aldrig att jag skulle komma hem, min elaka sida fick mig att fråga varför han inte släppte handbromsen och gasade istället. Han blev nog sur för han sa inte ett ljud efter detta och muttrade något om spydiga ungjävlar. Väl hemma igen var klockan nästan tre på natten, varför alla nattklubbar hade stängt. Detta ledde till att jag tog ett glas i min ensamhet medan jag komponerade en sång om dumma taxichaufförer.

Vaknade imorse av att telefonen ringde, såg att det var morsan så jag gav fan i att svara. Man måste leva upp till rockmyten om att vara otrevlig liksom. Idag har jag inte gjort ett enda ärligt handtag faktiskt, eller jo förresten jag var nere på bolaget och köpte öl.

Nu ska jag njuta av mina öl och skriva lite sköna rocksånger!
Tack för att ni läste!

Puss och kram
/Freddie


Kommentarer
Postat av: Ida Svensson

Hej hej! Hoppas jag har rätt nu... jag tror att det är Sator. Puss&kram

2008-01-30 @ 17:42:39
Postat av: anton

SATOR

2008-01-30 @ 19:09:21
Postat av: Saara

Har inte en aning om vad dagens ungdom lyssnar på..Bolibompa-bandet??? Trazan och Banarne?
Lycka till med rock-karriären..haha.

2008-01-31 @ 08:20:10
Postat av: ANNA

Division ett kan kyssa mig i röven!

2008-01-31 @ 10:02:58
URL: http://hockeyfruns.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0