Too bored to die

I should say I'm too bored to die right now. Mitt liv är verkligen skittråkigt just nu, jag vill inte studera och det känns meningslöst. Och mitt i allt så kommer man ändå till insikt med att det bara är en massa jävla I-landsproblem man lider av. Tentor hit, omtentor dit, flickor som inte gör som man hoppades/trodde, vänner som sviker och pengar som saknas är problem som man/jag klagar över ibland, men det är fan inget att klaga på. Det är definitivt inget att ha mentala spöken för i alla fall, detta har jag fått sparkat i ansiktet på mig idag.

Vi hade en gästföreläsare som hade suttit i koncentrationsläger under andra världskriget. Den mannen var 16 år när kriget slutade, då hade han förlorat hela sin familj i lägren. Tack vare att nassarna fick för sig att de hade en slutgiltig lösning. De saker som han berättade om idag var bland de sjukaste jag har hört. Jag har läst en del om koncentrationslägrena och har lite koll på de hemskheter som föregick där, men att höra en människa stå och berätta i egen hög person om detta var en upplevelse. Sanslöst starkt att orka stå och prata om allt detta efter att ha varit med om det.

För att liva upp lite kan jag ju berätta att Frida (http://frullaaan.blogg.se/) vann lottningen mellan de som lämnat rätt svar på förra titeln. Frida kliver därmed upp på 2 poäng, och en andraplats som hon delar med fem stycken andra. Anton och Terror får helt enkelt komma tillbaka med nya gissningar. PB&J provade på en fräckis genom att föreslå en cover-version som svar. Det kanske kunde ha fungerat, kul med ett nytt grepp hos er tävlande. Däremot är jag missnöjd med antalet svar i tävlingen, skärpning. Tabelltoppen ser enligt nedan just nu, totalt har 13 stycken fått minst en poäng i tävlingen.

PlaceringNamnAntalLänkadress
1Terror4http://www.ladykiller.blogg.se/
2Linda2 
2Ida2http://blogg.alltomhundar.com/kezo
2Carro2http://nilorac.blogspot.com/
2Mentorn2 
2Frida2http://frullaaan.blogg.se/

Igår var jag i Vadstena och dömde, det gick sådär får jag lov att säga. Är inte helt nöjd med min insats, men vad fan jag kan inte vara bra jämt. Vore trevligt om man var bra någon gång.

Nu ska jag försöka få ordning på mitt jävla liv och mina studier. Har en omhemtenta som ska vara inne på fredag, antar att det är dags att börja med den nu. Sen har jag en hel del att läsa också, men shit vad det här kommer bli tungt att hinna ifatt. Framöver utlovas en redogörelse för min blivande rock-karriär, men också ett inlägg på engelska som syftar till att bredda min publik, och kanske reta vissa.

Men DU tack som fan för att du läste dagens inlägg, glöm inte att gissa på titeln.
Ha en trevlig kväll och natt
/Freddie

Kommentarer
Postat av: Mentorn

bad cash quartet va? jag var tvungen att tänka ett tag.. men jag tror jag kom på det =)

(de e ju ingen sport att googla på´t..hehe. Får hoppas att jag har rätt helt enkelt!)

2008-01-28 @ 21:38:08
Postat av: Lena

Bad Cash Quartet..

2008-01-28 @ 21:40:51
Postat av: Ida

hmmppff.. aldrig i tid..

...Bad Cash Quartet skulle blivit mitt oerhört kompetenta svar..

2008-01-28 @ 21:42:45
URL: http://blogg.alltomhundar.com/kezo
Postat av: Figge

Bad Cash Quartet, nu ska jag fan ha lite flyt och vinna nånstans.. har inget vidare flyt på tipset iallafall

2008-01-28 @ 22:50:51
URL: http://mrfigge.blogg.se
Postat av: Ida Svensson

Bad Cash Quartet... jag är ju verkligen snabb alltså.. not! hihi men hoppas jag har tur istället!

2008-01-29 @ 00:42:40
Postat av: anton

bad cash quartet

2008-01-29 @ 16:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0