Dansa efter min pipa

Det vore något om alla människor i världen kunde göra det, vilken matktfaktor man vore. Nu är det ju dock så att det är jag som dansar efter alla andras pipor för närvarande. Och ska vi se det ur ett större perspektiv så dansar alla efter någons pipa.

Senaste titeln gissade Carro (http://nilorac.blogspot.com) rätt på. Detta var Carros andra etappseger och gör att hon klättrar till en delad andraplats i en tabell som alltjämt toppas av Terror-Tess på 4 vinster, men det är långt kvar till segraren ska koras.

Jag lovade i ett svagt ögonblick (i fredags) att jag skulle blogga i lördags, nu gjorde ju inte jag det. Får be om ursäkt för detta, men jag ska ge er en inblick i vad jag har lyckats ställa till mig i helgen.

I lördags åkte jag och Kolbäckarn till Tranås och dömde juniorer. Det var en relativt bra match, och vi lyckades bra med våran insats och kunde lämna ishallen nöjda. Höjdpunkten under matchen var nog i första perioden när undertecknad lyckads slå på röven och sittande, med ryggen mot målvakten, blåste för blockering. I mitten på andra perioden lyckades juniorerna skjuta ner lite lysrör, vilket ledde till att vi fick spola om isen. Matchen slutade 5-4 till Tranås efter overtime i en match som, förutom nio mål, innehåll tolv stycken mindre straff, ett misconduct och två straffslag.

I söndags åkte jag till Vadstena och flöjtade seniorer i en match som slutade 7-4 till hemmalaget efter 15 mindre straff, per lag totalt 30 dessutom ett misconduct penalty. Matchens händelse var efter dryga 5 minuter när hemmalaget gjorde 2-0 efter ett bedrövligt försvarsspel från motståndarna. En av spelarna i bortalaget blev förbannad över detta och skjut iväg ett slagskott som träffade undertecknad på knät, givetvis också där mitt skydd inte hade täckning. Detta slutade med att jag blev liggandes på isen i säkert fem minuter med sjukvårdare och materialare som kylde mitt knä med is. Lyckligtvis tog inte smällen värre än att jag kunde fortsätta matchen, om än med vissa smärtor. Ryktet säger att det finns bildbevis på det inträffade, hoppas de inte kommer fram!

Efter matchen åkte jag till Finspång och sov, för igår jobbade jag som Matte och NO-lärare på min lilla skola. hade sjuor och åttor vilket gick alldeles utmärkt, även om jag fick hota eleverna till livet för att de skulle tystna (Silence I kill you). För er som tror på allvar att hotade dem bör kolla upp erat sinne för humor samt "Achmed the dead terrorist".

Idag började vi en ny kurs, med en hel del nationalekonomi. Detta kommer röra till mitt huvud å det grövsta, men vad fan det är bara att tuta på och köra. Var nere på stan och satte in pengar på banken och drev lite i affärer också, alltid kul att kolla vad man inte har råd att köpa. Ikväll är det Djurgården på TV, skönt med lite riktig hockey för en gångs skull. Morgondagen kommer gå i pluggandets tecken, med lite lunch tillsammans med A-lot-of och sedan hockey på kvällen. Det kommer en domare från Skövde som jag dömde en hel del med under min tid som linjeman, ska bli att snacka strunt med honom!

Nej ni mina älskade läsare, nu ska ni ha tack för att ni tog er tid att läsa min dynga.
sprid den gärna

/Fredrik

Kommentarer
Postat av: La Mentora

Bob Hund =)

Hoppas du kommer å hotar barnen snart igen!

2008-01-22 @ 17:23:54
Postat av: Jossan

hahaha japp de låter bra det! Jag skulle hemskt gärna vilja lära mig den där jag-håller-mig-i-sargen-fallet :P hihihi

2008-01-22 @ 20:19:06
Postat av: anton

du ä en redig klant farbrorn... får tacka för whiskeyn =)

2008-01-23 @ 00:12:53
Postat av: malin

Jo, särskilt när man inte får ha dem ifred. Hah, ja. Då får de allt bekosta mitt körkort också. Planen är att jag ska skriva teorin nästa vecka.. hm.

2008-01-23 @ 00:55:49
URL: http://malson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0